In ultimii ani piata locurilor de munca din domeniile care tin de comunicare (Marketing, Publicitate/PR, Media/Cultura/Publicatii, Internet/New Media) a evoluat in mod spectaculos.

Gilda Lazar, Director Corporate Affairs, JT International Romania crede ca: “moda anilor ’90, in care companiile angajau oameni tineri si talentati, dar fara experienta a trecut. Odata cu evolutia concurentei pe piata fortei de munca in comunicare, companiile cauta oameni cu experienta, care sa faca fata unui volum de munca si unor responsabilitati crescute, si in plus, care sa dovedeasca o preocupare constanta pentru auto-dezvoltare.”

De asemenea, Felix Tataru, presedintele filialei din Romania a International Advertising Association (IAA), crede ca: “problema cea mai mare a industriei de publicitate in acest moment e legata de nivelul de profesionalizare al oamenilor din interiorul ei. Economia creste si, odata cu ea, creste si business-ul, dar intr-un ritm mult mai alert decat viteza de formare a oamenilor.”

Pentru a raspunde acestor nevoi ale pietei, competitiile din cadrul Olimpiadelor Comunicarii urmaresc sa ii descopere in fiecare an pe cei mai performanti tineri care aspira la un loc de munca in domeniul comunicarii.

In cele patru probe de concurs participa echipe formate din cate cinci studenti, care se califica in urma unei faze de preselectie. Ei vor construi timp de o luna strategiile de imagine ale unor clienti reali: companii, ministere sau oameni politici.

Citeste si:

Juriile care le vor analiza prestatia sunt formate in asa fel incat sa reprezinte intreaga industrie de comunicare din Romania: lideri ai unora dintre cele mai importante companii, agentii de advertising sau de PR, analisti si jurnalisti de top.

Premiile puse in joc pentru cele mai bune echipe totalizeaza 4.000 de Euro. Insa cel mai important beneficiu pentru tinerii participanti il reprezinta afirmarea in cadrul unei competitii care, dupa cum afirma Dumitru Bortun, Presedintele Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), “reprezinta unul cele mai spectaculoase evenimente ale pietei - prin intentie si consecventa, prin format si anvergura, prin impact si semnificatie.”

Inscrierile la editia din acest an au loc pana pe 7 aprilie, iar evenimentele din cadrul Olimpiadelor Comunicarii se vor desfasura intre 17 aprilie si 19 mai. Tinerii care vor sa se inscrie in competitie, pot gasi informatiile necesare pe site-ul: http://www.olimpiadelecomunicarii.ro.

Datorita semnificatiei proiectului pentru industria de comunicare din Romania, acesta beneficiaza de sustinerea unora dintre cele mai importante institutii media: PROTV, Radio 21, Ziarul Financiar, Business Magazin, Ziua, Curentul, Media&Advertising, wall-street.ro, Imagoo, Cariere, AdPlayers, 24 FUN, Comunicatedepresa.ro si RDS.