Spre deosebire de alti “pionieri” ai publicitatii, care de-a lungul timpului s-au deplasat spre alte afaceri (imobiliare, comert, TV) ori au preferat sa acorde mai mult timp loasirului, Radu Florescu a ramas pe pozitie in fruntea grupului de comunicare Saatchi&Saatchi Romania. si nu da semne ca s-ar fi plictisit de advertising. In Romania, Saatchi este o afacere de familie, pentru ca proprietarii agentiei de publicitate sunt fratii Florescu: Radu, John si Nicholas Alexander. Dintre cei trei, Radu, mezinul, a fost “desemnat” sa conduca aceasta afacere.

Fratii Florescu controleaza afacerile de publicitate din Romania ale familiei prin off-shore-ul cipriot Peziona Enterprises. Compania apare in actionariatul tuturor firmelor din grup: Saatchi&Saatchi, Zenith Media, Pantone Studios, Funky Business, Cable Direct si, mai nou, Saatchi&Saatchi x Publicitate. Radu Florescu spune ca Peziona Enterprises este detinuta de compania americana Centrade care, la randul ei, ii are ca actionari pe fratii Florescu. S-a recurs la acest off-shore din motive fiscale.

Agentia din Romania este parte a retelei internationale Saatchi, achizitionata cu cativa ani in urma de grupul mondial Publicis. Totusi, nu exista nici o prezenta a acestor firme straine in structura de actionariat a firmelor conduse de Radu Florescu. Singura legatura sunt contractele de afiliere ale agentiilor Saatchi si Zenith Media. Acestea sunt de fapt singurele companii din grupul familiei Florescu ce raporteaza rezultatele financiare catre retelele internationale. Celelalte functioneaza independent de vreo retea straina.

Prin contractul de afiliere, afirma Florescu, este prevazuta o optiune de cumparare. Prima care este vizata este Zenith Media Romania, pentru ca la nivel international s-a decis fuziunea retelelor Zenith cu Optimedia. Despre aceasta fuziune in Romania se tot vorbeste de vreo doi ani, dar procedurile par foarte complicate, pentru ca atat Zenith (Radu Florescu), cat si Optimedia (Teddy Dumitrescu si Bogdan Santea) au proprietari diferiti.

Cea mai noua intrare in grup este Saatchi&Saatchi x Publicitate, fondata in noiembrie 2005. Firma este specializata pe “shopping marketing”, activitati de publicitate neconventionala in magazine. Compania este si ea afiliata la divizia de profil a retelei internationale Saatchi&Saatchi x. Ca si celelalte “surori” din grupul lui Florescu, aceasta are drept actionar majoritar pe Peziona Enterprises.

In afara familiei Florescu, in actionariatul companiilor sunt putine prezente “straine”. Maria Tudor, managing director la Zenith Media Romania, are 5% din companie. Diana Graepel, managing director la Funky Business, detine 15% din firma de BTL. De altfel, Radu Florescu a infiiintat aceasta firma la ideea Dianei Graepel, dupa un “sejur” de cativa ani al acesteia la firma 141 din Londra. De remarcat ca fratii Florescu au fost destul de zgarciti in cedarea actiunilor catre apropiatii colaboratori, fata de “generozitatea” lui Bogdan Enoiu (McCann), Cristian Burci (Graffiti) si a fratilor Iordache (Leo Burnett). “Avem un program, de optiune pentru cedarea de actiuni, care se declanseaza dupa anumite perioade de timp sau dupa cumpararea firmelor”, explica Radu Florescu.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23329&shift=1