Desi cu intarziere, firma de consultanta Saffron a celebrului Wally Olins, da un raspuns in controversata problema a cosmetizarii marcii Connex. De ce \"viitorul suna bine\" numai in strainatate, ve-ti vedea in interviul cu Juan Pablo Ramirez, brand consultant la firma Saffron.
Imediat dupa sarbatorile de iarna, Connex a iesit in lume cu acelasi mesaj infuzie pentru romani, pe care il dezvoltase cu success in perioada lui de glorie, incercand sa reia sedintele de terapie nationala. Intre timp, vremurile s-au schimbat si Connex nu mai e singur pe aceasta nisa a corporatiei care "se implica", numarul companiilor care cultiva valori nationale in miezul marcilor de comunicat crescand simtitor in ultimii ani.

Pe de alta parte, revenirea la filosofia "dati un leu pentru Ateneu", foarte frumos pusa in practica de profesionistii de la McCann, nu mai are aceeasi forta, pentru ca vine dupa o lunga perioada de cautare/regasire a propriei voci Connex. Reusita campanie e de asemenea pusa in umbra de schimbarea logoului si a familiei de fonturi altadata cu personalitate, astazi mai banale si-ntr-o cromatica anemica. Schimbarea a fost in mod cert extrem de costisitoare, nu neaparat justificata si foarte greu de dus la bun sfarsit, daca ne gandim doar la siglele care marcheaza cladirile sau birourile de profil din toata tara.

Daca aceasta este perspectiva din care se vad lucrurile la nivel local, din birourile Saffron, compania care s-a ocupat de schimbarea identitatii vizuale a Connex, totul e perfect "in cea mai buna dintre lumile posibile".

Mai multe despre diferentele de viziune, despre rezultatul liftingului Connex in interviul cu Juan Pablo Ramirez, brand consultant al Saffron.

Desi cu o oarecare intarziere, raspunsurile vin sa faca lumina intr-un proces controversat, pe care multi l-au considerat inutil. Intentiile campaniei sunt laudabile, dar rezultatele discutabile. Cei doi "N" din noul logo seamana izbitor cu cei de la CNN si nici culorile n-au prins mai bine. Dar sa vedem de ce, din afara realitatea se vede altfel:

Jurnalul National: Ce ne puteti spune despre reconstructia marcii Connex? Se poate vorbi despre un atare proces?

Juan Pablo Ramirez: Obiectivul acestui proiect a fost impartit in doua: primul lucru si cel mai important a fost redefinirea ideii de marca, bazata pe valorile ce au fost identificate cu ajutorul interviurilor luate angajatilor companiei. Rezultatul? Datorita felului in care a fost gandita afacerea de la bun inceput, marca joaca un rol foarte important in inspiratia pe care au oferit-o clientilor si angajatilor romani. Inspiratie in termeni de resurse, in termeni de evolutie personala. Connex e facut sa sustina si sa motiveze oamenii, pentru ca ei sa-si onoreze responsabilitatile, sa fie la inaltimea asteptarilor, sa se simta liberi. De aceea, Connex e brandul care transmite ideea de libertate. Libertate inseamna a gandi, a actiona si a simti cu constienta, determinare si efervescenta.

Libertate:

Connex considera libertatea ca fiind elementul esential in relatiile interumane, astfel marca incurajeaza si promoveaza libertatea oferind alternative de alegere, sustinand independenta prin libera exprimare si sinceritate.

Constientizare:

Connex face parte din Romania si de aceea a dezvoltat un sens unic al constientizarii nevoilor clientilor sai si ale romanilor in general.

Determinare:

Angajamentul absolut pe care Connex l-a asumat pe piata ne determina sa ne pastram locul de lideri si sa avansam in industria telecomunicatiilor.

Efervescenta:

Modul in care actioneaza Connex stimuleaza si inveseleste oamenii. Tonul vocii cu care comunica Connex este unul ce scanteiaza de entuziasm.

In al doilea rand, prin acest proiect am vrut sa promovam imaginea companiei. Connex este liderul companiei de telefonie mobila din Romania si in acest fel trebuie sa afiseze o imagine cu adevarat contemporana si de clasa mondiala. Evolutia imaginii este acum mult mai subtila, matura si incredibil de increzatoare.

Credeti ca noua imagine este mai aproape de valorile marcii Connex?

Este foarte dificil sa transmiti valorile unei marci care se sprijina numai pe imagine (prin imagine intelegem: logo, gama de culori, stilul photographic, fonturi). Dar intr-adevar, noua imagine Connex este mult mai coerenta cu spiritul marcii. Fotografiile sunt autentic romanesti, culorile sunt mai proaspete, logo-ul este mai subtil si increzator, iar fonturile sunt mai prietenoase.

Sunteti de acord ca era mai potrivit ca o agentie locala sa se fi ocupat de imaginea Connex avand in vedere ca e vorba de valorile si identitatea Romaniei?

Nu neaparat, si acesta este in mod precis cel mai important beneficiu in angajarea unei firme de consultanta din strainatate, ca poate aduce un set complet diferit de competente si o perspectiva originala in aceeasi problema. Mai mult decat atat, subiectul brandingului in Romania este unul relativ nou si astfel este destul de greu sa gasesti o firma de consultanta specializata in acest domeniu. Echipa Saffron care a lucrat la acest proiect, condusa de Wally Olins, este alcatuita din expertii cu experienta internationala in atrategie si design, lucrand pentru cele mai mari companii de telefonie mobila din lume si alte sectoare relevante, si aceasta combinatie e, din pacate, inca foarte greu de gasit intr-o piata locala. Acestea fiind spuse, am lucrat indeaproape atat la nivelul de dezvoltare cat si la cel de implementare cu doua agentii locale, pentru a ne asigura ca sunt luate in considerare toate nuantele romanesti in ceea ce priveste comunicarea, si ca implementarea este authentic romaneasca.

Ce ne puteti spune despre noile culori: verde si galben? Credeti ca sunt unele spectaculoase?

In Romania Connex este verde si verde a inceput sa fie Connex. Noua paleta de culori va ajuta compania sa exprime aceasta atitudine verde intr-o maniera mult mai proaspata si naturala.

Care e conceptul noului logo?

Noul logo e mult mai cinstit si direct. Aduce maturitate si incredere companiei si foloseste o resursa vizuala subtila imbinarea celor doi "N" pentru a simboliza idea de relatie interumana, de comunicare o putem numi o "logodna" a celor doi "N".

Este ceva schimbat in filosofia brandului?

Nu, filosofia brandului a ramas neschimbata, mai degraba a evoluat, asa cum face orice lider care vrea sa ramana in topul sectorului sau. Connex a fost intotdeauna un avocat pentru Romania, dar din pacate marca a fost foarte reticenta in a o comunica. Campania "Connex pentru viitor" reflecta noua atitudine a companiei. Brandul Connex este acum incredibil de proactiv si mandru in postura de marca menita sa-i ajute pe romani si tara lor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri