Din milioanele de dolari investiti in publicitatea online din Romania, marile posturi TV nu cistiga nici un leu.
Renumite pentru ardoarea cu care incearca sa scoata profit din orice secunda de emisie, televiziunile romanesti neglijeaza total o zona de cistig aflata in dezvoltare. Banii investiti in publicitatea online din Romania au ajuns in 2005 la aproape doua milioane de dolari, iar optimistii de pe piata spera ca anul acesta suma sa se dubleze.

Editiile online ale ziarelor au devenit producatoare de profit, acaparind aproape jumatate din sumele cheltuite virtual de companii. In acest timp insa, televiziunile au ramas mult in urma, fiind abia la primii pasi pe Internet. Majoritatea site-urilor prezinta doar programul TV, scurte descrieri ale emisiunilor si vedetelor si, uneori, cite o stire despre acestea. Printre cele mai dezvoltate site-uri sint cele ale TVR, Antena 1 si 3 si Realitatea TV, care au inceput, in ultima jumatate de an, sa posteze inregistrari ale celor mai urmarite emisiuni.

Cistiguri prea mici

Nici una dintre paginile web ale marilor televiziuni din Romania nu a gasit de cuviinta sa cedeze agentiilor de publicitate din spatiul alocat promovarii. Bannerele publicitare lipsesc cu desavirsire, desi banii incasati pe acestea ar putea usor sa acopere costurile necesare intretinerii site-ului, ba chiar sa aduca profit.

Reprezentatii celor mai mari agentii care administreaza spatiul publicitar virtual sint de parere ca televiziunile neglijeaza acest domeniu. In Romania, tv-ul e rege. Iar cind ai profit de milioane de euro din televiziune orice ai face, iar din online scoti sume cu doua ordine de marime mai mici, interesul e redus, a declarat Calin Rotarus, directorul diviziei de vinzari online a agentiei Arbomedia.

Orlando Nicoara, directorul general al NetBridge Investments, crede chiar ca strategia adoptata de specialistii in marketing ai televiziunilor este perdanta. Televiziunile nu si-au gindit site-urile in asa fel incit sa atraga publicul. Ar putea investi in ele, sa le faca interactive, sa-si aduca vedetele sa comunice cu fanii. Deocamdata site-urile sint obositoare, cu content actualizat rar, dar plin de flash-uri, este de parere Nicoara.

Unii incearca, altii stau

De cealalta parte, reprezentantii televiziunilor mari sustin la unison ca scopul paginilor web este de a informa, nu de a produce bani. In plus, in epoca Internetului de banda larga, Constantin Constantinescu, directorul IT&C al televiziunii publice, sustine ca publicitatea pe site are unele efecte nedorite: ingreuneaza accesul in sectiuni, afecteaza grafica si face pagina sa se incarce mai greu. Pina acum, nu am considerat ca veniturile pe care le putem obtine din publicitatea pe site compenseaza aceste efecte. Constantinescu a tinut sa precizeze insa ca exista oferte pentru cumpararea de spatiu pe pagina web a TVR, cea mai vizitata dintre site-urile televiziunilor din Romania. Surse de pe piata sustin chiar ca NetBridge Investments va fi cea care va administra publicitatea online a postului public.

Laurentiu Ionete, vicepresedinte al Antenei 1, a declarat, la rindul sau, ca site-ul postului a fost gindit pentru a furniza informatii, dar spune ca este posibil, de anul viitor, ca bannerele publicitare sa-si faca loc mai ales in sectiunile specializate ale paginii.

Reprezentantii PRO TV sint insa de parere ca nu a venit inca momentul pentru o asemenea schimbare, motivul fiind unul simplu: Nu dorim sa amestecam mesajele postului cu cele ale diferitelor firme ce ar dori sa-si faca publicitate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri