Numele “Lowe&Partners” rostit pe piata romaneasca de publicitate se asociaza imediat cu Veronica Savanciuc. Este cunoscuta din interviuri, talk-show-uri, “Top 300 cei mai bogati romani” si “Top 100 cele mai de succes femei”. De-a lungul timpului, a fost presedinte si membru in diferite comisii si comitete ale industriei de publicitate din tara. E un “pionier al publicitatii” (uzitata sintagma, totusi corecta!), dar unul care a pus umarul si a impins, mai usor sau mai poticnit, o piata autohtona tulburata si plina de convulsii spre normalitate. A sustinut cauza publicitarilor, polemizand chiar si cu “fiorosul” Ralu Filip, presedintele CNA! In prezent, a lasat locul altora in comisiile de advertising. Numele “Lowe&Partners” rostit in cercul restrans al cunoscatorilor afacerilor de publicitate se mai asociaza si cu Paul Radu. si el este un “pionier”, dar unul extrem de discret. Nu acorda interviuri, nu frecventeaza reuniunile colegilor de breasla, fotografia sa nu exista in vreo arhiva de ziar, e un om de afaceri care prefera anonimatul. (Asa de discret este, incat e foarte posibil ca nici portarul de la Lowe&Partners sa nu-l lase sa intre in propria-i companie. Gluma, desigur!) Face parte din prima “promotie” de publicitari care si-au dezvoltat afacerile in acest domeniu, alaturi de Cristian Burci (Graffiti), Bogdan Enoiu (McCann) si Radu Florescu (Saatchi).

Grupul de comunicare condus de Veronica Savanciuc si Paul Radu este format din companiile Lowe& Partners Romania (publicitate), Initiative Media, Medic One, Brand Connection (media), Lowe PR si Draft Marketing Direct. In toate aceste firme exista un grup de actionari comuni, format din Veronica Savanciuc, Paul Radu si Lowe&Partners (Germania). Reteaua internationala Lowe (fosta Lintas), parte a grupului mondial de comunicare Interpublic, detine prin Lowe&Partners (Germania) cate un pachet de 20% din Lowe&Partners si Initiative Media. In restul companiilor, participarea retelei internationale este indirecta prin firmele de la Bucuresti, fie Lowe&Partners Romania, fie Initiative Media.

Toate firmele grupului au contracte de afiliere referitoare la dreptul de utilizare a numelui, accesul la know-how si la clientii internationali. De asemenea, pentru toate companiile grupului exista optiunea de cumparare a pachetului majoritar de catre Interpublic, prin retelele sale (Lowe, Initiative, Draft), la termene ce variaza de la o companie la alta. Raportarea financiara si manageriala a firmelor de la Bucuresti se face catre diverse centre de coordonare regionala. Astfel, Lowe& Partners Romania raporteaza la Varsovia (creatia, PR, comunicare medicala), Initiative si Brand Connection, la Hamburg si Budapesta, iar Draft, la Londra.

Citeste si:

In ce consta libertatea de operare a birourilor de la Bucuresti? Deciziile privind administrarea societatilor, inclusiv numirea managerilor, se iau cu majoritate simpla de 51% in consiliile de administratie. Exista si restrictii care tin de apartenenta la retea. “Conform contractelor existente, trebuie sa ne consultam cu sediul central in legatura cu procedurile de operare (raportari sau audit financiar), decizia de acceptare sau reziliere a unui client, standardele de renumerare (discounturi si comisioane) sau comunicarea corporativa a companiilor din grup”, declara Hortensia Nastase, director de comunicare Lowe&Partners Romania.

Firma Tecton Investments&Consulting detine cate un procent din companiile Brand Connection si Draft Marketing Direct. Tecton Investments este o firma de investitii in proprietati imobiliare al carui principal actionar este Paul Radu (58,2%). Printre actionarii de la Tecton se mai afla si un off-shore, Reedsburg (10%), inregistrat in Cipru. Off-shore-ul reprezinta interesele unui investitor financiar strain, al carui nume a fost trecut sub tacere de conducerea grupului. In 2004, Tecton Investment a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 275 de mii de euro si o pierdere neta de 144 de mii de euro.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23401&shift=1