De partea cealalta se afla ComScore care a lucrat in ultimii cinci pentru a obtine acreditarea pentru un sistem de audienta online care utilizeaza o baza de peste 2 milioane de persoane la nivel mondial .

Programul celor de la ComScore, Validated Campaign Essentials (VCE), are un avantaj fata de sistemul propus de Nielsen din cauza ca incorporeaza o optiune care permite distribuirea reclamelor intr-un fel care permite vizualizarea lor de catre utilizatori pentru cel putin o secunda, lucru cautat indelung de 3MS Group (un parteneriat format din Asociatia Nationala a Advertiserilor, Biroul de Advertising Interactiv si 4A’s).

Intre timp, cei de la Nielsen incerca sa obtina aprobarea de la Consiliul de Rating Media (MRC) pentru o optiunea similara ce cuantifica gradul de vizualizare al unei reclame .

Deocamdata Procter & Gamble si Unilever au adoptat sistemul OCR de la Nielsen, in timp ce Allstate, Chrysler, Discover, E-Trade, Ford, Forbes, General Mills, Kellogg , Kimberly-Clark Corp, Kraft, Beiersdorf, Ralph Lauren, Sprint and Telefonica au testat Validated Campaign de la ComScore.