Astfel, Procter&Gamble Romania, filiala celui mai mare producator de bunuri de larg consum din lume, a alocat anul trecut 666,5 milioane de euro pentru promovare, compania aflandu-se la mare distanta de urmatorii clasati, Kraft Foods si Reckitt Benckiser. In 2010, bugetul P&G a fost de circa 659 de milioane de euro, conform Media Fact Book, studiu realizat de agentia de media Initiative.

Cifrele reprezinta bugetele la rate card, adica nu includ discounturi si pot fi si de zece ori mai mari decat sume nete, avand in vedere ca investitiile nete a fost anul trecut in jurul a 300 de milioane de euro.

Kraft Foods, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata ciocolatei si a cafelei, a avut un buget la rate card de aproximativ 421 milioane de euro in 2011, in timp ce in urma cu doi a fost in jur de 287,8 milioane de euro.

Pe de alta parte, investitiile Reckitt Benckiser, compania care in portofoliu produse precum Nurofen, Strepsils, Durex, Cillit Bang sau Vanish, au ajuns la circa 292 de milioane de euro in 2011 comparativ cu 260,1 milioane de euro in 2010.

Citeste si:

In urma cu doi ani, pozitia a doua in topul advertiserilor a fost ocupata de European Drinks&European Food, cu 395,2 milioane de euro.

In topul pe 2011 se mai afla companii precum Vodafone, Beiersdorf, Unilever, Danone, Orange, Henkel sau Ferrero.

Sursa: Datele pe 2011 au fost oferite de agentia de media MEC Romania si au la baza studiile GFK, ARMA si BRAT.

Datele pe 2010 sunt conform Media Fact Book, studiu realizat de agentia de media Initiative.