Oficialii RCS&RDS spun ca Antena Group este” integral responsabila” pentru faptul ca Circa un milion de abonati prin satelit ai operatorului nu vor mai putea urmari cele trei canale.

“RCS & RDS isi anunta abonatii serviciilor de televiziune prin satelit, ca din data de 20 aprilie 2012, nu mai poate transmite programele Antena 1, Antena 3 si Euforia TV. Antena Group, proprietarul celor trei posturi TV, a retras acordurile de difuzare a acestor programe in reteaua Digi TV prin satelit si, ca urmare, RCS & RDS a fost obligat sa intrerupa difuzarea lor. RCS & RDS nu poate accepta sa plateasca peste 7 milioane de Euro pe an, suma solicitata de Antena Group in cadrul unei somatii trimise cu doar cateva saptamani in urma, pentru difuzarea prin satelit a canalelor grupului, intre care Antena 1 si Antena 3, pe care chiar reprezentantii Antena Group le-au declarat in mod repetat ca fiind libere la retransmisie (must carry). Antena Group nu a acceptat nici prelungirea datei limita a somatiei, amenintand cu recurgerea la actiuni legale, inclusiv plangeri penale”, afirma oficialii RCS&RDS.

Abonatii serviciilor de televiziune prin cablu nu sunt si nu vor fi afectati de aceasta situatie.

RCS&RDS este cel mai mare operator de televiziune de pe piata locala cu circa 1,6 milioane de abonati de cablu si 1,1 milioane de utilizatori ai serviciilor de televiziune prin satelit, conform datelor de la finalul lui 2009, cele mai recente informatii oferite de companie.