Murdoch a fost audiat de catre Comisia Leveson, care urmareste etica si practicile presei britanice si care a fost infiintata anul trecut de catre Guvern ca urmare a interceptarilor telefonice de la News of the World (editia de duminica a tabloidului The Sun).

Magnatul media a spus ca a nu fost informat corect despre ce se intampla la News of the World, adaugand ca de acest lucru sunt vinovate “una sau doua persoane foarte puternice”, dar nu le-a numit.

Murdoch a mai spus ca si-ar fi dorit sa inchida publicatia inainte de vara anului trecut cand a facut-o pentru ca s-a panicat din cauza oamenilor care s-au infuriat cand au aflat ca o fetita care a murit a fost victima ascultarilor ilegale.

“Cand povestii cu Milly Dowler i s-a facut o promovare uriasa, cred ca ziarele au profitat de sansa sa faca un scandal national urias. I-au facut pe oamenii din toata tara sa fie constienti de asta, puteai simti cum vine explozia. O sa o spun pe scurt: M-am panicat, dar ma bucur ca am facut-o. Si imi pare rau ca nu l-am inchis (n.red. tabloidul) cu cativa ani inainte ca sa-l inlocuiesc cu Sun of Sunday. O sa va spun ce ne-a oprit: cititorii News of the World. Doar jumatate dintre ei citesc The Sun. Si doar un sfert cu regularitate”, a mai spus Murdoch in fata juriului, potrivit The Guardian.

Defunctul News of the World vindea in jur de 2,67 milioane de copii pe editie, aproximativ jumatate dintre cititori orientandu-se catre alte ziare, in timp ce ceilalti cititori nu s-au mai regasit in nicio publicatie, conform celor mai recente date de audienta britanice.

Citeste si:

News of the World a fost inchis in iulie anul trecut cand a izbucnit un scandal urias dupa ce a iesit la iveala ca in 2006 jurnalistii au facut rost de telefonul lui Milly Dowler, o fetita in varsta de 13 ani care a murit in atentatele de la Londra, iar acestia au sters mesajele din telefonul copilei, cel mai probabil ca reporterii altor publicatii sa nu aiba acces la ele. Acest lucru i-a impiedicat pe politisti sa investigheze disparitia ei si i-au facut pe parinti sa creada ca fiica lor inca mai era in viata. Cand s-a aflat de acest lucru cititorii s-au revoltat, contractele de publicitate cu cele mai mari companii au fost intrerupte, iar conducerea News International, filiala britanica a News Corp, a decis sa inchida ziarul, sperand ca astfel scandul se va termina.

Tabloidul britanic a fost inlocuit in februarie de The Sun on Sunday, Murdoch sperand ca acesta sa devina cel mai citit saptamanal britanic.

Primele informatii despre scandalul interceptarilor telefonice ilegale practicate de jurnalistii ziarelor lui Rupert Murdoch au aparut in urma cu sase ani, cand un reporter de la ziarul News of the World a fost acuzat ca impreuna cu un detectiv particular a ascultat telefoanele mobile ale familiei regale britanice in cautarea de subiecte picante care sa fie publicate in ziar. Jurnalistul a fost concediat, iar managementul News of the World a asigurat Scotland Yard (politia metropolitana londoneza) ca acest caz a fost unic, reporterul demis fiind singurul care proceda astfel pentru a face rost de stiri.
Insa scandalul a explodat anul trecut si a culminat cu inchiderea News of the World.

Printre brandurile media pe care le mai detine Rupert Murdoch se numara The Wall Street Journal, The New York Post, Daily Telegraph, editura Harper Collins Publishers, Dow Jones, FOX Broadcasting Company, studiourile de film Twentieth Century Fox .