Acestea sunt primele doua premii obtinute de agentiile din Romania la editia din acest an a Cannes Lions, cel mai mare festival de publicitate din lume.

Premiul obtinut de McCann Erickson vine dupa ce anul trecut agentia a castigat pentru campania „Rom American” noua premii la Festivalul de la Cannes.

„Campania „Romanii sunt Destepti” a facut istorie atunci cand a fost lansata - am transformat Romania in prima tara care si-a schimbat imaginea pe internet - si iata ca face din nou istorie la Cannes”, a declarat Adrian Botan, creative partner McCann Bucharest.

"Romanii sunt destepti" a fost lansata in luna noiembrie 2011 si ii provoca pe romani sa faca din Romania prima tara din lume care isi schimba imaginea pe internet. Primul succes inregistrat de campania „Romanii sunt Destepti” a venit din Franta, cand, la inceputul lui decembrie anul trecut, prima sugestie oferita de google.fr a devenit “les roumains sont intelligents”.

Campania mai este in lista finala de potentiali castigatori la 3 categorii: Direct Lions, Media Lions si PR Lions.

Citeste si:

Pe de alta parte, premiul castigat de Saatchi & Saatchi si Saatchi & Saatchi PR la categoria PR
Environmental pentru campania Enel “Plant the bill si-a dorit sa produca o schimbare in comportamentul romanilor romovand serviciul de facturare online in detrimentul celui traditional pe hartie.

„Am dovedit ca facem parte din elita creativitatii, ca ideile noastre se numara printre cele mai bune din lume”, a declarat Cristina Iordanescu, Deputy Managing Director Saatchi & Saatchi.

Grupul Saatchi & Saatchi mai este nominalizat la alte trei categorii: Direct Flat Mailing pentru aceeasi campanie castigatoare “Plant the Bill”, “Best Use of Integrated Media” si “ Charities, Public Health & Safety - Public Awareness Message” pentru “Repetition”, campanie realizata pentru organizatia non-profit Horia Motoi.

Cine sunt castigatorii:

McCann Erickson si Kandia Dulce:

Din partea Kandia Dulce, la campanie au lucrat Gabriela Munteanu (Marketing Manager), Gianina Popescu (Brand Manager) si Elena Nestor (Brand Manager).
Echipa McCann Erickson care a lucrat la campanie este formata din Adrian Botan (Creative Partner), Catalin Dobre (Group Creative Director), Dinu Panescu (Group Creative Director), Arpad Rezi (Junior Art Director), Raluca Voinea (Senior Account Executive), Ileana Serban Parau (Human Insight Director), Carmen Bistrian (Corporate Communication Manager), Sorina Iordan (PR Executive McCann PR), Mihai Trandafir (Managing Director Universal McCann), Victor Croitoru (Planning Director Universal McCann),Alina Carasol (Media Manager Universal McCann), Luminita Visu (Digital Planner Universal McCann), Calin Buzea (Managing Director MRM Worldwide), Adrian Preda (Creative Director MRM Worldwide), Alina Cuzmin (Account Manager MRM Worldwide), Catalina Ciorei (Account Executive MRM Worldwide),Laurentiu Stere (Art Director MRM Worldwide), Alexandru Vicol (Copywriter MRM Worldwide), Constantin Bunica (Web Developer MRM Worldwide), Alexandru Platon (A/V Producer), Adrian Radu (A/V Producer) si Sanzaiana Fanica (Account Manager).

Saatchi & Saatchi, Saatchi&Saatchi PR si Enel:

Saatchi & Saatchi: Johan Ohlson (Creative Director), Jorg Riommi (Creative Director) , Irina Codreanu (Copywriter), Vlad Molico (Art Director), Ema Spirache (Account Director), Corina Bratu (Account Manager)
Saatchi & Saatchi PR: Corina Pisc (Corporate Communications Officer), Ramona Dumitru (Business Unit Director)
Enel Romania: Radu Cosarca (Head Of External Relations), Adriana Tabac (Head Of Communication/Media Relations)