Valoarea parteneriatului de sublicentiere dintre Romtelecom si Televiziunea Romana este una la nivelul pietei, tinand cont de faptul ca Dolce Sport a cumparat doar o parte din intreg continutul detinut de TVR, au afirmat oficialii operatorului de telecomunicatii intr-un comunicat dupa ce in ultimele zile au aparut tot mai multe informatii in presa despre contractul dintre cele doua institutii.

Societatea Romana de Televiziune a sublicentiat mai multe competitii sportive, printre care Jocurile Olimpice de la Londra, EURO 2012 si Cupa Mondiala din 2014, catre Romtelecom pentru 4,65 milioane de euro (cu TVA), conform datelor din contractual incheiat intre cele doua companii. Contractul a fost incheiat in noiembrie anul trecut.

Pentru difuzarea meciurilor de la Campionatul European de Fotbal din acest an, contractul dintre cele doua institutii este de 1,1 milioane de euro, fara TVA (1,16 milioane de euro, cu TVA).

Cititi mai jos precizarile Romtelecom cu privire la contractul incheiat cu Societatea Romana de Televiziune:

„Negocierile au inceput dupa ce TVR a anuntat public pe site-ul sau intentia de a sublicentia dreptul de difuzare pentru cateva evenimente sportive. Dolce Sport a fost una dintre entitatile care si-au aratat interesul fata de anuntul mentionat si a facut o oferta in acest sens. Astfel, din punctul de vedere al Romtelecom, compania a dat curs oportunitatii oferite de TVR, avand ca scop interesul clientilor sai.

Valoarea este una la nivelul pietei pentru ceea ce am cumparat

Cu privire la pretul platit de Romtelecom, acesta este pretul de piata, avand o valoare semnificativa, in concordanta cu practicile si conditiile din piata si in concordanta cu reglementarile UEFA, EBU si ale altor foruri oficiale. Pretul final reflecta intr-o maniera corecta valoarea continutului (parte din portofoliul integral al TVR) primit de catre Dolce Sport, care reprezinta numai o mica parte in termeni de cantitate si calitate din competitiile pentru care TVR detine drepturi de difuzare.

Termenii negociati initial in contractul cadru au avut in vedere transmiterea de catre Dolce Sport a unui numar de meciuri exclusive din fazele finale eliminatorii ale EURO 2012, care, in termeni de valoare financiara, audienta si calitate a spectacolului sportiv, au o importanta mult mai mare. Aceasta distribuire a meciurilor trebuia aprobata de UEFA. In baza aprobarii UEFA, meciurile din fazele finale eliminatorii au fost compensate cu un numar mai mare de meciuri din fazele inferioare ale competitiei, care, fiecare, are o valoare semnificativ mai mica in comparatie cu meciurile negociate initial. In consecinta, valoarea meciurilor transmise de TVR este mult mai mare decat a celor transmise de Dolce Sport.

In plus, trebuie sa se tina cont de faptul ca, la momentul cand TVR a cumparat drepturile de difuzare (2008), situatia economica de pe piata era semnificativ mai buna decat cea din perioada 2010–2011, cand s-a negociat si s-a convenit asupra termenilor contractuali dintre Dolce Sport si TVR.

Rezultatul negocierilor de sambata, 16 iunie, este unul cu impact pozitiv pentru iubitorii de sport din Romania.

Pe parcursul negocierilor care au urmat notificarii transmise de TVR, care au avut loc sambata, principalul scop a fost acela de a rezolva situatia creata, asa cum s-a mentionat si in pozitia transmisa vineri. Obiectivul a fost acela de a identifica o solutie imediata, acceptabila si constructiva pentru aceasta disputa comerciala, cu impact pozitiv imediat atat pentru clientii Dolce Sport, cat si pentru toti iubitorii de sport din Romania.

Intrucat sambata dimineata, conform acordului agreat anterior de ambele parti, in baza aprobarii UEFA, ramasesera doar 4 meciuri exclusive plus 7 non-exclusive (transmise simultan cu TVR) pentru a fi difuzate de Dolce Sport (din care 2 ar fi fost pierdute oricum peste weekend), pentru ca abonatii Dolce Sport sa nu rateze meciurile contractate, Romtelecom a apelat la cea mai eficienta solutie la acel moment, dat fiind contextul (negocierile au avut loc in weekend).

In schimbul exclusivitatilor initiale, Romtelecom a negociat astfel incat clientii Dolce Sport sa beneficieze in total de 15 meciuri non-exclusive (difuzate simultan cu TVR).

Distributia meciurilor a fost aprobata de UEFA

Asa cum a fost stipulat in contractul cadru semnat, meciurile ce urmau sa fie transmise de Dolce Sport trebuia sa respecte prevederile si aprobarea UEFA. In baza aprobarii UEFA, cele doua parti au agreat distributia meciurilor.

Mai clar, cele doua companii au cazut de acord initial asupra unui anumit numar de meciuri exclusive cu o valoare corespunzatoare (10 meciuri in exclusivitate, inclusiv sferturile de finala si semifinalele), care au fost transmise spre aprobare la UEFA. UEFA a aprobat o lista diferita de meciuri in exclusivitate pentru a fi sub-licentiate catre Dolce Sport (compensand sferturile de finala si semifinalele cu un numar mai mare de meciuri din prima faza a competitiei si adaugand un numar de meciuri non-exclusive).

Aceasta aprobare finala de la UEFA a generat schimbul de e-mail-uri dintre reprezentantul TVR si cel al Dolce Sport, acesta fiind contextul real in care a avut loc aceasta corespondenta.

Ne exprimam public deschiderea si disponibilitatea de a oferi toate documentele si informatiile necesare oricarei autoritati publice relevante, care ar dori sa faca orice fel de analiza sau investigatie cu privire la parteneriatul pe care il consideram a fi rezultatul corect al unei negocieri comerciale”, au spus oficialii companiei de telecomunicatii.

Societatea Romana de Televiziune este anchetata in cazul contractului de sublicentiere de competitii sportive catre Romtelecom.

Operatorul de telecomunicatii a preluat aceste competitii pentru ca in 2010 a lansat canalul Dolce Sport, iar prin difuzarea de continut exclusiv incearca sa se diferentieze de ceilalti jucatori din domeniu (de exemplu, RCS&RDS si UPC) si astfel sa atraga clienti noi pentru serviciul sau de televiziune, care are circa 1,2 milioane de abonati. Principalul concurent al Dolce Sport este Digi Sport, canal detinut de RCS&RDS.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri