Romanii au cheltuit anul trecut circa 1.566 milioane de lei (370 mil. euro) pentru servicii de televiziune, in scadere usoara fata de 2010, cand romanii au platit pentru a se uita la televizor in jur de 1.591 milioane de lei (378 mil.euro), arata datele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

In tara noastra erau anul trecut circa 5,85 milioane de abonati la serviciile de televiziune, rata de penetrare la nivel de gospodarii fiind de circa 82,6%.

Romania are, pe de o parte, o rata mare de penetrare a serviciilor de televiziune, in timp ce, pe de alta parte, acest mediu de promovare este foarte ieftin comparativ cu alte tari, ceea ce face ca in Romania in jur de 60-65% din investitiile in publicitate sa fie orientate catre televiziune.

Acest procent este semnificativ mai mare fata de media mondiala, televiziunea atragand in acest an la nivel mondial in jur de 40% din bugetele totale de publicitate, adica in jur de 200 miliarde de dolari, conform estimarilor agentiei Zenith Optimedia. Pe de alta parte, investitiile in publicitatea pe televiziune in Romania vor fi anul acesta de circa 190 de milioane de euro dintr-o piata totala de circa 303 milioane de euro, dupa cum previzioneaza agentia Initiative.

“Televiziunea este canalul media cu cel mai mare public si cu cele mai multe promotii, iar in conditii de criza advertiserii se orienteaza catre acest domeniu. Companiile investesc in televiziune si pentru ca in Romania este foarte ieftin”, spunea in urma cu cateva luni despre investitiile in televiziune Mihnea Vasiliu, directorul general al Ringier Romania, unul dintre cei mai mari editori de presa de pe piata locala.

Veniturile din servicii de televiziune, de circa 370 de milioane, au reprezentat anul trecut circa 10,5% din piata romaneasca de comunicatii electronice (telefonie mobila, telefonie fixa, internet, televiziune).

In ultimii ani, cu exceptia lui 2011, romanii au platit tot mai mult pentru a se uita la stiri, filme si diferite emisiuni, acestia platind in 2008 circa 1.422 milioane de lei (386,1 mil. euro), iar in 2009 in jur de 1.576 milioane de lei (372 mil. euro).

Cresterea nu a fost determinata de marirea preturilor, ci de majorarea numarului de abonati la acest serviciu. Astfel, daca in 2008 erau in jur de 5,65 milioane de gospodarii care aveau abonament de TV, anul trecut cifra ajunsese la circa 5,85 milioane de clienti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri