“Nu poti sa faci genul acesta de flip-flop: un an sa fii un investitor nesemnificativ pe televiziune, iar anul urmator sa te intorci. Asta nu inseamna decat ca ai mutat banii dintr-un exercitiu financiar intr-un alt exercitiu financiar. Altceva inseamna in schimb sa iei hotararea sa diminuezi TV-ul in avantajul altui mediu, pentru ca muti banii din TV intr-o alta zona. Dar in continuare comunici. Noi asa am facut in 2009, cand am mutat bugete semnificative din zona de ATL si TV in cea de activari in-store, promotii. Este foarte important sa intelegem ca nu am redus bugetele de comunicare, ci le-am reorientat”, explica Clej.

El adauga ca anul acesta a fost pentru prima data in istoria celor noua editii ale galei locale a Effie, eveniment care premiaza eficienta in publicitate, c cand castigatorul marelui premiu (Grand Effie) nu este unul dintre primii 30 de advertiseri din punct de vedere investitii media.

Campania „Si ieri. Si azi”, realizata impreuna cu agentia de creatie Graffiti BBDO, a fost declarata in urma cu o luna cea mai eficienta campanie a anului trecut. De asemenea, aceasta a mai castigat premiul Gold Effie la sectiunea bauturi non-alcoolice.

Citeste si:

Citeste si:

Clej, Pepsi: Am relansat “Si ieri. Si azi”.Vom derula aceasta campanie cat timp romanii vor rezona cu ea

Care se investeste in promovarea Pepsi

Mai bine de jumatate din bugetul de media al PepsiCo Romania destinat bauturilor racoritoare este investit in brandul Pepsi (Pepsi Cola, Pepsi Twist Lemon, Pepsi Max, Pepsi Light). Restul bauturilor din portofoliul PepsiCo Romania sunt Prigat, 7UP, Mirinda,Mountain Dew, Evervess Tonic, Lipton Ice Tea, Valea Izvoarelor si Gatorade.

Clej, Pepsi: Am relansat "Si ieri. Si azi".Vom derula aceasta campanie cat timp romanii vor rezona cu ea

Clej, Pepsi: Am relansat "Si ieri. Si azi".Vom derula aceasta...

Anul trecut, investitiile la rate card (valoarea bruta, fara discounturi care ajung uneori si la 80-90%) in brandul Pepsi au fost de circa 19,3 milioane de euro. Din aceasta suma, in jur de 19,2 milioane de euro au fost pentru achizitia de spatiu publicitar pe televiziune, in jur de 80.000 de euro pentru presa scrisa si pana in 500 de euro pentru radio, conform datelor GfK (pentru televiziune) si BRAT (pentru print si radio). Compania a facut investitii importante anul trecut si in outdoor, dar publicitatea prin acest canal este monitorizata de BRAT abia din acest an.