Piata locala de media si divertisment va creste de la 2,7 miliarde de dolari in acest an la 3,4 miliarde in 2016, rata medie de crestere anuala fiind de 5,3%. Practic, dupa o scadere de trei ani, industria media si divertismentului din Romania incepe sa isi revina din acest an, potrivit editiei pe 2012 a raportului PwC Entertainment and Media Outlook.
Cu toate acestea, in termeni reali, luand in considerare rata inflatiei (estimata la o medie anuala de 3,3% de-a lungul perioadei analizate, 2012-2016), sectorul media si divertismentului din Romania va inregistra o crestere medie anuala reala modesta de doar 2%.

Internetul aduce cea mai mare crestere

Cea mai mare parte a cresterii va veni din zona accesului la internet, atat prin conexiuni fixe, cat si mobile (rata medie anuala de crestere fiind estimata la 9,3% in termeni nominali), in vreme ce veniturile din publicitate vor inregistra o crestere moderata de 4,8%, rata medie anuala de crestere pana in 2016. In schimb, cheltuielile consumatorilor finali pe produsele media, vor inregistra o evolutie real negativa, potrivit estimarilor PwC, cresterea nominala medie anuala fiind de 1,7%, sub rata estimata a inflatiei.

„Este clar ca sectorul de media si divertisment a fost puternic afectat de criza economica globala. Insa, aceasta s-a suprapus cu o criza mai severa si cu implicatii mai profunde pentru sector, acesta suferind o transformare radicala ca urmare a dezvoltarii tehnologiilor digitale. Acestea fac din produsele media marfuri comodizate, fortand totodata companiile din domeniu sa experimenteze noi forme de monetizare a produselor si serviciilor lor”, a declarat John Webster (foto), partener si liderul departamentului de audit din cadrul companiei de consultanta PwC Romania.

A treia cea mai dinamica piata din Europa Centrala si de Est

Desi noile estimari indica o diminuare a ritmului de crestere a industriei media si divertismentului din Romania, piata locala ramane a treia cea mai dinamica din Europa Centrala si de Est, dupa cea a Rusiei (cu un ritm mediu anual de crestere de 10,1%) si a Turciei (9,8%), devansand insa Ungaria (5,1%), Polonia (4,9%) si Republica Ceha (4,8%).

A 13-a editie anuala a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016, contine analize amanuntite si date istorice, precum si prognoze privind evolutia cheltuielilor de publicitate, cele pentru achizitia de produse ale industriei media si divertismentului, precum si pentru accesul la internet din 48 de tari din intreaga lume.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri