La 21 august 1955, in urma cu fix 57 de ani, avea loc prima emisiune experimentala de televiziune din Romania. wall-street.ro va prezinta un scurt istoric al televiziunii din Romania.
Televiziunea Romana a inceput sa emita la 31 decembrie 1956 intr-un studio improvizat din Floreasca, str. Moliere, nr.2. Aici s-a transmis prima emisiune de televiziune din Romania - un film pe pelicula.

In 1957, primul an de emisie, a avut loc prima transmisie exterioara in direct, cu ocazia recitalului dat de Yves Montand la Sala Sporturilor din Floreasca potrivit site-ului TVRro.ro, lansat cu ocazia implinirii a 50 de ani de transmisie.

In acel an televiziunea de stat a realizat aproximativ 600 de ore de program, din care 25% erau transmisii cu carul de reportaj. In 1958, canalul a ajuns la 1100 ore de program.

Daca pana in 1989 televiziunea din Romania s-a limitat la canalul de stat, avand in special un rol propagandistic, dupa '90 a urmat o explozie de canale TV, de multe ori punandu-se problema unei diferente mari intre numarul de posturi si veniturile pe care acestea le pot obtine din publicitate.

Introducerea Legii audiovizualului in mai 1992 a dus la infiintarea a peste 750 de posturi de televiziune. Pe de alta parte, sunt raportate date de audiente pentru mai multe de 400 de canale, dupa cum declara pentru wall-street.ro, Lucia Antal, presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA).

Primul canal independent de televiziune a fost SOTI, acesta fiind lansat in decembrie 1991, printre oamenii care au lucrat pentru acest post si care intre timp au devenit celebri numarandu-se Andreea Esca, Andreea Berecleanu, Lucian Mandruta sau Razvan Dumitrescu.

Postul care a schimbat complet televiziunea din Romania este Pro TV, un canal fondat de Adrian Sarbu cu o investie de circa 20 de milioane de dolari din partea americanilor de Central Media European Enterprises (CME).

Dupa mai bine de 15 ani in care numarul televiziunilor a continuat sa creasca masiv, criza economica din ultimii patru ani a lovit puternic si posturile TV, unele dintre ele fiind inchise sau puternic restructurate.

Practic, daca in 2008 investitiile in publicitatea pe televiziune se ridicau la aproape 340 de milioane de euro, pentru acest an este estimat ca bugetele sa fie de aproape 190 de milioane de euro, conform agentiei de media Initiative.

Pe de alta parte, ultimii ani au insemnat o schimbare masiva pentru televiziuni datorita internetului, totul ducand intr-un final la o din ce in ce mai mare interactiune cu utilizatorul. Tot mai multe televiziuni au inceput sa preia continut de pe platforma de partajare de continut video YouTube, sa solicite telespectatorilor furnizarea de clipuri ori imagini, sa furnizeze continut prin internet si pe dispozitive mobile precum smartphone-uri ori tablete.

Sursa foto: TVR

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri