Noua strategie adoptata de Grapefruit se va concentra pe doua directii: comertul electronic si servicii de digital banking (mobile si internet banking si managementul finantelor personale).

“Aceasta abordare de nisa permite o foarte buna cunoastere jucatorilor de pe aceste piete, a contextului lor de business. Vizarea acestor zone nu este intamplatoare, sectorul financiar-bancar romanesc urmand exemplul vestiv, iar serviciile cu valoarea adaugata capatand o mai mare pondere in urmatorii ani. Pe de alta parte, piata de ecomert electronic din Romania are un mare potential de crestere”, afirma Ana Maria Bogdan, directorul general al companiei.

60-70% din veniturile agentiei vin din digital

Conducerea Grapefruit a luat decizia de a se concentra pe zona digitala in 2011, considerand ca astfel va avea o posibilitate mai mare de a ataca pietele internationale si de a-si creste substantial profitabiliatatea.

De altfel, in medie, in ultimii doi ani, 60-70% din veniturile agentiei au fost generate de digital, atentia companiilor catre zona digitala fiind in continua crestere.

“Asadar, din punctul de vedere al actionarilor, aceasta decizie este una naturala”, explica Marius Ursache, (35 de ani), unul dintre cei trei fondatori ai agentiei si directorul de creatie al acesteia..

Astfel, anul trecut compania a creat o echipa noua de digital la Bucuresti si a recrutat-o ca director general pe Ana Maria Bogdan, un manager cu o experienta de peste zece ani ani in zona de online. Anterior venirii la Grapefruit, Bogdan a fost responsabila de consolidarea departamentului de e-business din ING Bank. Ea a coordonat refacerea interfetei de internet banking ING Home'Bank, lansarea solutiei de mobile banking si campanii de performanta pentru echipa de vanzari. Bogdan si-a inceput cariera in domeniul digital la Ogilvy Interactive, prima agentie de interactive apartinand la acea vreme unei multinationale, ulterior lucrand pentru companii precum Telemobil (operatorul retelei Zapp), Kanal D si Altex.

Vrem sa fim cel mai important jucator local de servicii pentru businessurile digitale

Ursache adauga ca isi doreste ca Grapefruit sa devina cel mai important jucator de pe piata locala in privinta serviciilor pentru businessurile digitale si unul dintre cei mai inovativi in piata de mobile si internet banking la nivel international.

Sefa Grapefruit: Adesea clientii nu vad site-ul ca pe un instrument de vanzare

Sefa Grapefruit: Adesea clientii nu vad site-ul ca pe un instrument...

Compania este in prezent in discutii pentru implementarea unei platforme de mobile banking care va fi lansata in aceasta toamna cu parteneri din Turcia, Brazilia si Columbia, insa are clienti potentiali si in SUA si Africa.

„De exemplu, jumatate dintre clientii Dacia se informeaza pe internet inainte de cumpara o masina. Pentru unele companii, online-ul reprezinta singura modalitate de a interactiona relevant cu clientii. Vorbim, de exemplu, de banci, unde componentele de internet banking si mobile banking se extind foarte mult, de retailerii online”, spune Ana Maria Bogdan, directorul general al Grapefruit.

Au lucrat initial pentru piata americana si cea britanica

Desi este cunoscuta mai ales ca o agentie de branding, Grapefruit este unul dintre jucatorii principali in zona de interactive, compania dezvoltand proiecte pentru digital din 1999, de cand a fost infiintata. In primii doi ani a creat campanii pentru internet doar pentru piata americana si cea britanica deoarece in Romania erau doar in jur de 100.000 de utilizatori de internet si nu exista cerere pentru astfel de servicii.

„Am fost perceputi ca o agentie de branding pentru ca eforturile noastre de educare a pietei au fost in aceasta zona. Insa digital facem din prima zi, suntem printre pionerii domeniului digital in Romania si primul proiect de impact al Grapefruit a fost site-ul www.connex.ro, acesta castigand si un premiu international WebAward in 2003”, mai spune Ursache.

Citeste si:

Printre serviciile de digital pe care managementul Grapefruit isi doreste sa le ofere se numara dezvoltare de continut si design, analiza tehnica, analiza profilului clientilor, analiza proceselor de business, dezvoltare software, dezvoltare de site-uri si aplicatii pentru dispozitive mobile precum smartphone-uri si tablete.

Grapefruit a fost fondata in 1999 la Iasi de catre Marius Ursache, Stefan Liute, si Laurian Gridinoc, aceasta alegand in 2004 sa urmeze o cariera academica in Marea Britanie.

Pe de alta parte, de la inceputul lunii iunie Stefan Liute, fostul cofondator si director de strategie al Grapefruit a plecat din cadrul companiei pentru a fonda Storience. Acesta si-a lansat propria agentie de branding impreuna cu sotia sa, Adriana Liute.

Sotii Liute au lansat agentia Storience: Sunt clienti care apeleaza la branding de cand incep o afacere, iar altii dupa 10 ani

Sotii Liute au lansat agentia Storience: Sunt clienti care apeleaza...

In acest moment, actiunile companiei sunt impartite intre Marius Ursache (38%), Dan Stratan (38%), Stefan Liute (19%), si Octavian Tanase (5%).

Din 1999 si pana acum compania a lucrat cu peste 200 de clienti din 13 tari. Primul client de pe piata locala a fost Connex, agentia realizand in 2001 site-ul companiei.

„Din anul 2003 ne-am axat pe piata din Romania, treptat numarul de clienti externi scazand. Am lucrat pentru 14 tari de pe trei continente, dar ne-am concentrat pe piata romaneasca pentru ca fost in in crestere”, explica Marius Ursache.

Grapefruit a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 680.000 de euro. In prezent, compania are 17 angajati (13 la Iasi si 4 la Bucuresti).

Compania are peste 30 clienti, printre acestia numarandu-se Dacia, Renault, OTP Bank, ING Bank, Avocatnet.ro, Sameday Courier, SAB Miller (Azuga, Ciucas, Stejarul), Sheffiled Executive MBA, Labormed, Alevia etc.