“Bugetele de marketing ale brandurilor noastre sunt proportionale cu procentul pe care acestea il detin in cifra de afaceri. Milka inseamna in jur de 20% din vanzarile Kraft in Romania, deci bugetul este in jurul acestei sume”, a afirmat Mihaela Maftei (foto), brand manager pentru Milka.

Kraft Foods Romania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 132,9 milioane de euro si un profit net de 6,1 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Al doilea investitor in publicitate

Bugetul de marketing al Kraft Foods Romania, filiala locala a celui de-al doilea producator de alimente la nivel mondial, reprezinta doua cifre din business. De asemenea, 40% din bugetul Kraft Foods Romania este alocat categoriei de cafea, peste 30% pentru ciocolata si peste 20% pentru biscuiti, potrivit oficialilor companiei.

Kraft Food a fost anul trecut al doilea advertiser pe piata locala, cu un buget la rate card de 420,9 milioane de euro, conform datelor oferite wall-street.ro de agentia de media MEC Romania. Suma de aproape 421 de milioane de euro reprezinta bugetul la rate card, adica nu include discounturi si poate fi si de peste 10-15 mai mare decat suma neta.

Cei mai mari investitori in publicitatea romaneasca

Cei mai mari investitori in publicitatea romaneasca

Milka este lider pe piata locala de ciocolata, in privinta cotei de piata, atat in volum cat si in valoare, conform Nielsen Retail Audit 2012. Pe locula al doilea se afla Poiana.

Milka isi majoreaza vanzarile pe o piata in scadere

Oficialul Kraft nu a oferit date despre vanzarile Milka, insa a precizat ca in primul semestru din acest an brandul si-a majorat cota cu 2%, in timp ce intreaga piata a ciocolatei a scazut cu o cifra.

Pe de alte parte, in categoria tabletelor (cea mai importanta categorie) Milka si-a majorat cota cu 4%.

Citeste si:

Cele mai bine vandute sortimente Milka in Romania sunt ciocolata cu lapte si alune (in categoria de ciocolata simpla) si ciocolata cu capsune (in categoria de ciocolata cu crema).

Brandul Milka este prezent cu peste 20 de sortimente pe piata locala, insa in fiecare an Kraft Foods lanseaza doua-trei editii limitate de sortimente de ciocolata. Cea mai recenta editie limitata a fost lansata in august anul acesta, compania introducand pe piata Milka Sweet cu crema de lapte si jeleu de capsune, Milka Good cu crema de lapte si jeleu de prune si Milka Happy cu crema de lapte si jeleu de soc, in ciocolata alba.

Clientii aleg in functie de brand. Pretul este al treilea factor ca importanta

"Consumatorilor le plac noutatile si le cauta in mod activ la raft. In perioada verii, ei prefera produsele racoritoare si aromele de fructe", mai spune Mihaela Maftei.

Atunci cand sunt la raft, clientii aleg un anumit tip de ciocolata in functie de brand, aroma ciocolatei si dorinta de a incerca ceva nou, iar in final in functie de pret si promotii, mai spune brand managerul Milka.

Kraft Foods este prezenta pe piata din Romania incepand cu anul 1994. Marcile Kraft Foods din Romania sunt: Jacobs, Nova Brazilia, Milka, Poiana, Africana, LU Pepito, LU Pim`s, Barni, Oreo, Tuc, belVita. Kraft Foods Romania este lider pe piata de cafea, ciocolata si biscuiti, conform datelor oferite de companie.

Kraft Foods Inc. comercializeaza biscuiti, dulciuri, bauturi, branzeturi, produse de bacanie si gustari in aproximativ 170 de tari, iar anul trecut a avut venituri de 54,4 miliarde de dolari.