“Vedem ca televiziunea, online-ul si mobile-ul lucreaza impreuna pentru a crea acea integrare perfecta intre online si offline care automat intensifica comunicarea de brand si influenteaza la un alt nivel consumatorul”, adauga sefa agentiei de media.

Olteanu spune ca in prima jumatate a anului piata de media a pastrat trendul anual de scadere, oficialul Initiative estimand pentru anul acesta o scadere de minim 2% a bugetelor de media. Practic, conform Initiative, bugetele de publicitate vor fi in 2012 de 303 milioane de euro, comparativ cu 309 milioane de euro in 2011.

Managerii mai multor agentii de media au afirmat pentru wall-street.ro ca in primul semestru investitiile in publicitate au fost intre 130-145 de milioane de euro. Cei mai mari advertiseri intre ianuarie si iunie anul acesta au fost Unilever, Procter&Gamble, Orange, Reckitt Benckiser si Cosmote.

TV-ul ramane pe primul loc, online-ul singurul care creste

“TV-ul a ramas pe primul loc in primul semestru, iar digitalul, singurul canal care inregistreaza crestere, a trecut din 2011 pe locul al doilea. Estimam o crestere de 20% in piata de digital (display si performance media) anul acesta. Din punct de vedere al bugetelor investite, televiziunea, outdoorul, printul si radiul isi vor continua trendul descendent, dar ne asteptam la scaderi mai usoare decat in 2011. Online-ul va ramane singurul pe plus”.

Anul trecut, au fost investite circa 34,1 milioane de euro in publicitate online, in jur de 21 de milioane de euro din suma fiind bugetele pentru display advertising si 13 milioane de euro pentru performance (Google, Facebook si Yahoo). De alfel, intreaga piata de digital (vezi foto), adica veniturile din publicitate online, publicitate pe dispozitive mobile si servicii de creatie oferite de agentii ar putea ajunge anul acesta la 65,6 de milioane de euro, in crestere cu 21% fata de anul trecut.

Citeste si:

Desi anul acesta bugetele advertiserilor au continuat sa se diminueze, marcand astfel cel de-al patrulea an de scadere pentru piata de media, Alexandra Olteanu spune ca Initiative “si-a pastrat o evolutie echilibrata, iar premisele de dezvoltare a business-ului pentru anul acesta sunt foarte bune”.

Initiative este una dintre cele mai mari agentii de media de pe piata locala, cu afaceri de circa 40,4 milioane de euro, in crestere cu 2,4 milioane de euro comparativ cu 2009.

Dintre clientii Initiative, companiile care au investit cel mai mult in media anul acesta au fost cele din industria farma, telecom
si bunuri de larg consum.

Alexandra Olteanu, despre cele mai mai importante trenduri pe piata media in 2012:

• Declinul pietei media s-a stabilizat la un marginal 2% in ultimii doi ani ceea ce creeaza premise de evolutie constanta pentru 2013, cu conditia sa nu asistam la dezechilibre economice.
• Explozia social media si evolutia pozitiva a mediului digital, singurul canal care va inregistra crestere si in 2012, la fel ca si anul trecut, brandurile fiind in cautare de tot mai multa interactivitate si creativitate in relatia cu consumatorii.
• Brandurile sunt in cautare de modalitați inteligente si eficiente pentru a ajunge la consumatori, utilizand platforme integrate, care imbina, dincolo de online si offline, si celelalte discipline de comunicare (PR, BTL, mobile marketing). Este singura solutie de diferentiere si impact intr-o piata din ce in ce mai aglomerata de mesaje punctuale.
• Consumatorul a devenit principalul factor de influentare in alegerea unui brand. Conversatiile care au loc intre consumatori in social media au o influenta profunda asupra alegerilor de brand in multiple categorii de piata.
• Focusul pe performance media (Google, Facebook, Yahoo).