Der Spiegel, El País, Deutsche Welle, CNN, The Economist, Le Monde, USA Today si France 24 sunt cateva dintre brandurile de media acuzate ca ar dezinforma in stirile despre Romania.

"Jurnalistii acestora au fost acuzati ca sunt <<agenti anti Romania>>, platiti de presedintele Traian Basescu pentru a dezinforma cititorii din lumea intreaga. Furia a inceput intr-o perioada de agitatie politica in Romania, in care domnul Basescu a fost suspendat din functie. Tabara prezidentiala spune ca Guvernul ataca democratia, iar tabara guvernamentala spune ca se apara impotriva abuzului de putere al presedintelui.

Raúl Sánchez, corespondent al cotidianului spaniol El País, a fost acuzat in iulie de Cotidianul ca ar lucra ca agent sub acoperire pentru Institutul Cultural Roman si domnul Basescu. Acuzatiile au venit dupa ce acesta a sustinut un interviu cu primul ministru, in care domnul Ponta spunea pentru prima data ca ar fi dispus sa demisioneze daca acuzatiile de plagiat care i s-au adus urmau sa se dovedeasca a fi adevarate. O comisie de etica a decis ca acesta a plagiat in teza sa de doctorat, dar nu a demisionat", scrie The Economist.

Citeste si:

Publicatia britanica mai aminteste ca alti jurnalisti acuzati de dezinformare sau ca l-ar sustine pe Traian Basescu sunt Keno Verseck (corespondent pentru saptamanalul german Der Spiegel), Liliana Ciobanu (jurnalist frelancer care transmite pentru The Economist, CNN and France 24 Englis), Mihaela Rodina (agentia France–Presse).

Cititi intregul articol in The Economist.

Sursa foto: The Economist