"Este clar ca vorbim de prudenta, ca cei care folosesc PR-ul sunt majoritatea clienti sofisticati, care stiu care sunt ariile de actiune ale acestuia si au tinte precise si obiective clare. Concentrarea pe dimensiunea strategica a comunicarii este si ea o tendinta imbucuratoare. Raman insa deocamdata resurse modeste in discutie si proiecte pe perioade determinate", mai spune managerul despre evolutia pietei de relatii publice anul acesta.

Sefii mai multor agentii de relatii publice din Romania estimeaza ca serviciile de PR vor fi anul acesta in jurul a 25 de milioane de euro, la un nivel asemanator ori in urcare cu 10% comparativ cu 2011.

O piata dezvoltata ca servicii, dar mica in valoare. In Marea Britanie, serviciile de PR sunt evaluate la 7,5 mld. lire sterline

"Desi dezvoltata la nivelul serviciilor disponibile, piata este inca mica. Nivelul serviciilor a fost confirmat in numeroase ocazii profesionale. De exemplu, competitii globale unde agentii romanesti au castigat numeroase distinctii sau, alt exemplu, in cadrul organizatiilor multinationale unde Romania puncteaza frecvent la capitolul rezultate si eficienta. Ca idee privind dimensiunea locala a pietei, in Marea Britanie, estimarile din 2011 vorbeau de o industrie care produce 7,5 miliarde de lire si are peste 61.000 de angajati. In Cehia, o tara aproape jumatate cat Romania, piata de PR era estimata la 32-35 milioane de euro in 2011, iar in Polonia la aproximativ 108-110 milioane de euro", explica Crenguta Rosu.

Managerul conduce DC Communication, o companie de PR pe care a fondat-o in 1995 impreuna cu Teodor Frolu si care intre timp a devenit unul dintre cei mai mari jucatori din Romania.

Agentia de relatii publice a inregistrat anul trecut a avut o cifra de afaceri de circa 1,6 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 30% fata de 2010, conform Ministerului de Finante. Pe de alta parte, a raportat un profit net in jurul a 250.000 de euro, comparativ cu aproximativ 106.000 de euro in anul anterior.

Crestere de 10% in primul semestru

Pentru anul acesta, Crenguta Rosu se asteapta la o stagnare sau o crestere de circa 10% a businessului comparativ cu 2011.

Crenguta Rosu, DC Communication: Am crescut cu 10% in primul semestru

Crenguta Rosu, DC Communication: Am crescut cu 10% in primul semestru

"Continuam un control riguros al costurilor si o crestere a eficientei proceselor. Continuam programele de pregatire interna. Ne-am implicat in proiecte mai multe pentru a mentine in echilibru nivelul de incarcare al echipelor", mai spune managerul.

In primul semestru, compania a avut afaceri in jurul a 650.000 de euro, mai mult cu 10% fata de anul trecut.

Citeste si:

"Am evoluat in linie cu parametrii anului trecut si cu prognozele noastre. Nu ne-am asteptat la cresteri mari din cauza incertitudinilor din mediul economic general, ne-am straduit sa mentinem constant nivelul de proiecte active, in ciuda lipsei de predictibilitate care caracterizeaza industria in ultimii ani. Am continuat sa propunem proiecte integrate, care sa se adreseze coordonat diferitelor categorii de public si, in acelasi timp, sa includa medii online si offline, idei noi si altfel", explica Rosu.

Managerul mai spune ca in primele sase luni ale anului, piata a fost asemanatoare cu cea din prima jumatate din 2011.

Prudenta si eficienta au fost caracteristicele cheie in 2012

"Prudenta si eficienta ar fi caracteristicile cheie atat pentru proiectele de comunicare interna cat si pentru abordarea celorlalte categorii de public, inclusiv consumatori si clienti", spune sefa DC Communication.

Printre clientii cu care agentia a inceput sa lucreze din acest an se numara compania de consultanta Ernst & Young, Niculeasa Tax & Regulatory, Greenlight Invest, City of London, Austral si Vola.ro.

Aceste conturi s-au adaugat portofoliului de cateva zeci de clienti ai companiei, printre care Raiffeisen Bank, Teva Romania, Western Union, Nokia, Ernst & Young, Romtelecom, Reprezentanta Comisiei Europene - Centrul de informare si administrarea paginii web, Centrul National de Dezvoltare Durabila, Dell, Patzaikin/ Rowmania, Air France-KLM, Greenlight Invest- Libertatea Cluj, Festivalul Filmului European, Reckitt-Benckiser si Elefant.ro.

Printre principalii competitori ai DC Communication se numara Nicola Porter Novelli, Ogilvy PR, McCann PR, Graffiti Public Relations, Grayling, GolinHarris sau BDR Associates.