Pe de alta parte, Cucu afirma ca viteza mare cu care apar noutatile si se schimba lucrurile reprezinta cea mai provocatoare parte a comunicarii externe in cadrul GSK.

„Jucatorii din farma trebuie sa se asigure ca regulile si procedurile interne sunt respectate fara exceptie si ca se actioneaza transparent la toate nivelurile, astfel incat reglementarile industriei si ale companiei sa fie perfect respectate. Astfel, dificultatea vine, uneori, din faptul ca oamenilor din afara companiei le este destul de greu sa inteleaga rigoarea procedurilor din interior, o rigoare data de specificul industriei. GSK are, la randul sau, proceduri foarte clare pentru orice tip de situatie, ce nu pot fi scurtcircuitate sau exceptate” explica managerul de comunicare al companiei farma.

Andreia Cucu este director de relatii publice si comunicare in cadrul GSK Romania din 2010, ea avand o experienta de zece ani in domeniu. Anterior a mai lucrat pentru RAI-RIA, GSK (2003-2007), Rompetrol (cateva luni), Cosmote (2007-2008) si Civitas Global Ketchum (2008-2010).

De la inceputul lui 2011 este si Central Europe Communications Lead, coordonand comunicarea interna a GSK pentru 17 tari din regiunea Europei Centrale.

„Fiind un rol regional de coordonare, nu exista o linie de raportare directa catre mine, ci lucrez impreuna cu colegii din comunicarea interna din Europa Centrala”.

Citeste si:

Ea adauga ca strategiile de comunicare difera in special ca urmare a reglementarilor pe care le are fiecare tara in privinta felului in care pot fi promovate medicamentele eliberate pe baza de prescriptie.

In Romania, Andreea Cucu coordoneaza o echipa de patru oameni, aceasta acoperind toate zonele comunicarii: externa,interna, CSR, relatia cu asociatiile de pacienti si zona de evenimente.

Gigantul britanic GSK este prezent pe piata romaneasca de 20 de ani, la inceput ca importator, iar mai apoi si ca producator si distribuitor prin achizitia fabricii Europharm in 1998 si a Europharm Distributie in 2003 de la antreprenorul local Mihai Miron. Compania are circa 1100 de angajati in Romania.

In 2011, compania a avut o cifra de afaceri in jurul a 170,7 milioane de euro si un profit net de cinci milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Printre cei mai mari jucatori pe piata farmaceutica locala se numara Sanofi, Hoffmann La Roche, Novartis, GlaxoSmithKline, Pfizer, Servier, Merck & Co, AstraZeneca, Ranbaxy si Abbott.