Fotbalul continua sa domine celelate sporturi in privinta bugetelor de publicitate alocate de companii, in pofida succesului economic al Jocurilor Olimpice de la Londra, contractele cu FIFA si UEFA depasind de cateva ori ca valoare cheltuielile pentru alte discipline, potrivit WSJ.com, citat de Mediafax.
Grupul german Adidas, al doilea mare producator de echipament sportiv la nivel mondial, a fost singurul sponsor al Jocurilor Olimpice de la Londra in acest domeniu, printr-un contract in valoare de 100 milioane lire sterline (162,2 milioane de dolari), prin care compania "a imbracat" 3.000 de atleti, 80.000 de voluntari si oficialii organizatorilor.

Vanzarile de articole asociate Jocurilor Olimpice au crescut pentru Adidas, in Marea Britanie, de peste trei ori comparativ cu editia din 2008 de la Beijing. Astfel, vanzarile Adidas in Marea Britanie au urcat cu 24% in prima jumatate a anului.

Compania germana admite insa ca profiturile financiare obtinute prin asocierea comerciala cu Jocurile Olimpice sunt departe de castigurile generate de fotbal. Grupul investeste masiv in Cupa Mondiala FIFA si Campionatul European UEFA. Printre sponsorii care au platit sume uriase catre UEFA pentru Campionatul European din aceasta vara se numara McDonald's, Canon si producatorul de piese auto Continental, companii ale caror embleme au fost vazute de miliarde de telespectatori din intreaga lume, pe langa suporterii de pe stadioane.

"Un eveniment din fotbal are un efect pozitiv clar asupra vanzarilor, deoarece poti vinde mingea oficiala in milioane de exemplare. Fanii cumpara si tricourile echipei preferate", a declarat directorul de comunicare al Adidas, Jan Runau, citat de WSJ.com.

Adidas a vandut mingea oficiala "Tango 12" in sapte milioane de unitati, iar tricourile cu nationala Germaniei au fost cumparate in peste un milion de bucati inaintea si in timpul Euro 2012.

Grupul german estimeaza pentru acest an vanzari de 1,6 miliarde euro din fotbal, cu 23% mai mult decat in 2008, cand a avut loc editia precedenta a Campionatului European.

"In cazul Jocurilor Olimpice, impactul imediat asupra vanzarilor nu este atat de semnificativ deoarece majoritatea sporturilor nu sunt atat de influentate de aspectul comercial. Pana la urma, nimeni nu cumpara tricoul unui alergator la maraton, chiar daca a castigat o medalie de aur", spune reprezentantul Adidas.

Comitetul International Olimpic a generat in perioada 2009-2012, in medie, venituri de 85-90 milioane de dolari prin fiecare parteneriat comercial, suma care nu include sumele stranse de comitetul organizator de la Londra, potrivit datelor Deloitte.

Spre comparatie, contractul semnat in 2005 de Adidas cu FIFA pentru perioada pregatitoare a Cupei Mondiale din 2014 din Brazilia se cifreaza la 351 milioane de dolari. Adidas, alaturi de Coca-Cola si Sony, se numara printre cei sase parteneri principali ai FIFA. Contractul include furnizarea mingilor de meci pentru fiecare eveniment FIFA.

Adaugand si alte surse de finantare legate de Cupa Mondiala, Deloitte estimeaza ca veniturile din marketing ale FIFA pentru perioada 2010-2014 vor totaliza peste 1,2 miliarde de dolari. Estimarea nu include veniturile derivate din fotbalul de club.

Diferenta fata de Jocurile Olimpice este cu atat mai mare tinand cont ca FIFA se bazeaza pe bani de la aproximativ 20 de companii, in timp ce JO de la Londra au fost sponsorizate de peste 50 de firme.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri