Premiile stirnesc spiritele printre publicitarii autohtoni: unii le contesta utilitatea, iar altii protesteaza fata de modul de organizare a competitiilor autohtone si cer ierarhizarea statuetelor in functie de valoarea festivalului. „Cotidianul“ a realizat o numaratoare a premiilor obtinute de agentiile romanesti la festivalurile de publicitate locale si internationale, de la inceputurile industriei romanesti si pina in prezent, neluind in calcul nominalizarile.

McCann Erickson 35 locale, 34 internationale

Daca in 2001 agentia obtinuse trei statuete la Ad’Or, numarul acestora a crescut constant, ajungind la 27 anul trecut, obtinute atit la competitiile locale, cit si la cele din afara granitelor. Primele luni ale lui 2006 i-au adus deja opt statuete, fiind singura agentie romaneasca premiata anul acesta la AdPrint, cu MTV. Cu aceeasi campanie, McCann a mai obtinut Argint la Eurobest, Golden Watch la Golden Drum, Grand Prix si Aur la Golden Hammer si trei premii la Ad’Or in 2005. „Anul acesta am luat nominalizari sau premii la toate competitiile internationale importante la care am participat. Iar daca va plac cifrele, puteti numara 23 de premii si 26 de shortlist-uri anul acesta“, declara Adrian Botan, directorul de creatie McCann, anul trecut.

Leo Burnett 51 locale, 17 internationale

Leo Burnett a fost vedeta ultimelor festivaluri locale, dar si internationale: Agentia Anului la Golden Drum si la Ad’Or in 2005, Grand Effie in 2006. In 2003, Leo Burnett a adus doua premiere in Romania: primii finalisti romani la Cannes Lions, cu „Limuzina“ si „Meniul“ de la Elite si la Clio, cu printul „Scarile“ de la Prigat.

Bogdan Naumovici, directorul de creatie al agentiei, este recunoscut de altfel pentru spiritul sau competitiv. „Sintem numarul doi in reteaua Leo Burnett pe tot Middle East Africa, vreau sa fim numarul unu. Intotdeauna o sa existe un morcov mai sus si mai departe. Cind o sa luam primul Leu la Cannes, o sa vrem cinci Lei. Cind am luat Portorozul prima data, mi-am propus de patru ori la rind, deci o sa fie o mare dezamagire daca nu iau anul asta“, explica publicitarul filosofia premiilor Leo Burnett.

Graffiti BBDO 15 locale, 22 internationale

In 2003, Graffiti a adus primul premiu Epica in Romania: cel mai bun print la categoria bauturilor alcoolice pentru Guiness. De altfel, agentia se mindreste in special cu printurile premiate dincolo de granite, cum ar fi statuetele de la New York Festivals, Golden Hammer, International Advertising Festival sau Worldmedia Festival. Una dintre cele mai premiate lucrari atit in strainatate, cit si la Ad’Or a fost „Dosarele istoriei“.

Citeste si:

Tempo Advertising 11 locale, 10 internationale

Controversata campanie pentru „Ziarul Financiar“, in care un barbat plesneste o femeie, a adus agentiei trofeul Golden Hammer la categoria spoturi TV, Golden DrumStick pentru „Cel mai bun spot TV“ din categoria Media and Entertainment, dar si premii la Ad’Or, 2003 fiind un an bun de recoltat premii pentru agentia lui Dragos Grigoriu.

Protestatarii

De citiva ani, unele agentii au zis pas Ad’Or-ului, cistigindu-si numele de „revoltatii“ industriei. Ele continua sa concureze insa la Effie sau la festivalurile din afara granitelor si au, de altfel, in portofoliu o serie de statuete care le inscrie in topul premiantilor.

Headvertising 13 locale, 7 internationale

Headvertising a strins 10 statuete Ad’Or, dintre care de doua ori Agentia Anului (2001 si 2002), trei Effie-uri, trei premii la Portoroz si inca trei la AdPrint. De trei ani, insa, agentia a hotarit sa participe doar la Effie.

Intrebat de relevanta lor, Serban Alexandrescu, directorul de creatie al agentiei, declara ca cele mai dragi ii sint cu totul altele. „Chiar daca suna stupid si ne-profi, am luat un premiu pentru «Publicitate in regim de urgenta», pentru ca puteam sa facem treaba excelenta in deadline-uri absolut imposibile, si altul pentru «Modul elegant, onest si curajos in care facem advertising»“, povesteste Alexandrescu.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4631&art=37&cHash=c04573c010