Dacia, BMW si Ford sunt brandurile care au avut cele mai multe aparitii in zona de online cu 16.700, 15.900 si 11.100 de aparitii, cu mentiunea ca ordinea se schimba doar in segmentul bloguri, unde top 3 este BMW, Dacia si Ford.

Desi televiziunile au un impact semnificativ, cele mai putine referiri - 3.462 - au fost la canalele TV monitorizate, care ocupa ultimul loc in topul mediilor care au facut referire in stiri sau emisiuni la piata brandurilor auto.

Televiziunea cu cele mai multe mentiuni despre piata auto este Digi 24, desi aceasta televiziune de stiri s-a lansat in data de 1 martie 2012, dupa inceperea studiului Mediafax Monitorizare. Digi 24 a avut 577 de mentiuni despre brandurile auro, urmata de o alta televiziune de stiri, Realitatea TV, cu 522 si televiziunea generalista ProTV cu 422 de mentiuni. Un numar de 1.922 din referiri au fost inregistrate pe canalele de stiri, reprezentand 55% din totalul monitorizat pe TV. Cele mai mediatizate branduri in TV au fost: Dacia (634 referiri), Ford (359 referiri), Renault (272) si Mercedes (192).

In presa scrisa, cele mai multe referiri le-au avut brandurile Ford – 986, Renault – 968 si Dacia – 926, dintr-un total de aproximativ 12.500. In ceea ce priveste tipul publicatiilor, cele de specialitate au generat 47.5% din aparitiile in produsele presei scrise. Autobild se afla in topul publicatiilor scrise, cu un numar de 1467 de referiri la brandurile auto monitorizate, urmat de Auto Moto si Sport (cu 945 referiri) si cotidianul Ziarul Financiar (718 referiri).

Un alt indicator urmarit a fost cel al favorabilitatii fata de brandurile monitorizate. Astfel, cumuland aparitiile din presa scrisa si TV, primele 10 branduri care au inregistrat cele mai multe referiri inregistreaza o pondere semnificativ favorabila in totalul mentiunilor - peste 65%.

Totusi, Dacia inregistreaza cea mai mare pondere a referirilor nefavorabile – 15%. Nivelul ridicat al acestui indicator poate fi explicat de volumul mare de aparitii im diverse contexte care atrage dupa sine si un numar mai mare de critici si de corelatia cu brand romanesc versus strain. O alta posibila explicatie este mediatizarea pe care a avut-o intreruperea temporara a activitatii uzinei la sfarsitul lunii iunie.

Citeste si:

Mult mai bogat in aparitii, mediul online ocupa primul loc in topul canalelor de comunicare in care brandurile auto au fost subiect al articolelor de pe site-uri sau din mesajele tweet-uite. Site-urile inregistreaza ponderea cea mai mare in totalul referirilor inregistrate, cu un numar de circa 111.000, urmate de mesajele pe twitter cu 31.000 de referinte si bloguri cu 8.500.

Datorita volumului mare de informatii de care dispun, agregatoarele de stiri sunt pe primele trei locuri in topul site-urilor care au generat cele mai multe referiri la brandurile auto – ziarelive.ro – circa 9.000 aparitii, stirea.net – circa 7,300 aparitii, presaonline.com – circa 4.200 aparitii. Primul site specializat - 4tunnig.ro - apare abia pe locul 6 in acest top, cu circa 2.400 aparitii. Site-urile specializate nu depasesc 7% din totalul volumului de aparitii ale brandurilor auto in online, cele mai bine plasate fiind 4tunning.ro, automarket.ro si promotor.ro.

Cel mai mare numar de aparitiii intr-un blog s-au inregistrat in autoevolution.com, blog optimizat pentru romana, engleza si spaniola, fiind monitorizate peste 1.400 de referiri in primul semestru al lui 2012.

Aparitii in online

Comparand ponderile aparitiilor diferitelor branduri in media clasica (presa scrisa si TV) cu mediul on-line, constatam ca Dacia, BMW, Ferrari, Nissan si Lamborghini au o pondere semnificativ mai mare in totalul volumului mediatizarilor din online vs media clasica, ceea ce duce la confirmarea unei afinitati mai mari a informatiilor din online pentru brandurile de mai sus.

De la teste cu automobile care tocmai au iesit pe piata, imagini-spion ale noilor generatii de masini, comunicate de presa, relatari de la Saloanele Auto asteptate de pasionati si pana la analize economice sau ofertele de pret, piata auto a inregistrat o vizibilitate ridicata (in special in online) prin stiri si articole care au modificat perceptia publicului despre brandurile auto.

Studiul a fost efectuat in perioada 1 ianuarie - 30 Iunie 2012 din peste 44.000 de surse, din care 154 titluri de presa scrisa, 1.080 site-uri, 26.457 bloguri, 14 canale de televiziune si 16.525 de conturi de twitter.

Au fost monitorizate 32 de branduri auto (Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Chevrolet, Citroen, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Lamborghini, Maserati, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen).