Fumatorii din Australia gasesc in magazine pachetele de tigari cu ambalaj simplu, fara culori sau elemente vizuale care sa distinga brandul si imprimate cu fotografii dure menite sa avertizeze asupra riscurilor presupuse de fumat.
Primele pachete cu ambalaj uniformizat, corespunzator legislatiei dure anti-fumat din Australia, au inceput sa apara in aceasta saptamana in magazine, transmite Bloomberg, potrivit Mediafax.

Denumirile brand-urilor sunt imprimate in acelasi font indiferent de marca, pe fond de culoare "maro inchis mohorat", specificata in legea avizata in luna august de Inalta Curte de la Canberra. Pe pachete sunt afisate imagini violente menite sa ilustreze efectele medicale ale fumatului. Legea impune ca cel putin 75% din "fata" unui pachet sa fie acoperita cu astfel de imagini. Pentru cealalta parte a pachetului, 90% din suprafata este rezervata avertismentelor.

Proprietarii de magazine sunt obligati sa tina pachetele de tigari in dulapuri de culoare alba, fara elemente vizuale distinctive, in locuri greu de observat pentru clienti.

Guvernele din Marea Britanie, Noua Zeelanda, Turcia si Uniunea Europeana analizeaza proiecte asemanatoare, in timp ce justitia din Statele Unite a blocat in luna august primul proiect de lege care viza modificarea pentru prima data in 20 de ani a avertismentelor de pe pachete privind efectele medicale ale fumatului.

Comisia Europeana se pregateste sa revizuiasca directiva privind ambalajele tigaretelor si urmeaza sa propuna un proiect in aceasta toamna, propunerile fiind foarte asemanatoare cu legislatia adoptata in Australia.



Principalele propuneri lansate in dezbatere publica de catre CE se refera la introducerea unor ambalaje generice sau fara insemne grafice, in locul celor actuale, ceea ce presupune eliminarea tuturor formelor de prezentare a marcii - marci comerciale, logo-uri etc, cu exceptia numelui de marca. Pachetele de tigarete ar urma astfel sa aiba o culoare neutra standard, cu exceptia avertismentelor de sanatate obligatorii, scopul Comisiei Europene fiind ca pachetele sa devina neatractive, iar avertismentele, care ar trebui sa acopere 75% din suprafata ambalajului, sa iasa mai mult in evidenta, reducand astfel incidenta fumatului.

Inalta Curte din Austrailia a publicat vineri motivarea deciziei din august, care devine astfel aplicabila. Companiile au contestat legislatia pe motiv ca guvernul le-ar fi confiscat in mod ilegal proprietatea intelectuala fara compensatii financiare echivalente.

Cei sapte judecatori, care au respins contestatia companiilor cu o majoritate de 6 la 1, au motivat vineri ca argumentele companiilor sunt nevalide, din moment ce guvernul nu are de castigat beneficii financiare prin indepartarea identitatii vizuale a brandurilor de tigarete de pe pachete. Astfel, compensatiile financiare ar fi nejustificate, iar legea valabila, potrivit magistratilor.

Ministerul Sanatatii a anuntat ca va supraveghea atent respectarea noii legislatii, care are ca scop descurajarea fumatului, in special in randul tinerilor.

Comerciantii de tutun si tigarete considera ca legea nu va avea un efect semnificativ, deoarece ambalajul conteaza foarte putin pentru fumatori.

In Australia, piata tutunului si tigaretelor este estimata la 10 miliarde de dolari pe an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri