Businessul agentiei de media UM si al celei de creatie McCann Erickson este inregistrat pe aceeasi companie, adica BV McCann Erickson, agentie care anul trecut a avut afaceru de 47,6 milioane de euro. Astfel, nu exista date oficiale despre cifra de afaceri si profitul inregistrat cu exactitate de agentia de media condusa de Mihai Trandafir.

UM face parte din McCann WorldGroup Romania, grup de comunicare care anul trecut a avut afaceri de aproximativ 55,5 milioane de euro si un profit net de 2,3 milioane de euro. Grupul condus de antreprenorul Bogdan Enoiu este format din companiile B.V McCann Erickson (business in care sunt incluse agentia de creatie McCann Erickson si cea de media UM), McCann PR (agentie de relatii publice), MRM Partneri (comunicare digitala si marketing direct) si Momentum EMC (organizare de evenimente).

“Noi am crescut in ultimii doi ani, iar avansul vine din new business. Anul acesta vom creste cu 15-20% pentru ca vom culege roadele a ceea ce am castigat in 2011, cand nu am pierdut niciun pitch mare. Iar un client mare nu este neaparat unul de volum, ci unul care are potential in categoria lui. De asemenea, un client mare poate sa fie o companie care are in portofoliu branduri mari. De exemplu, majoritatea clientilor din top 10 advertiseri au bugete mari per total, dar sunt fragmentate pe branduri. Singura diferenta vine din telecom, unde companiile sunt monobrand”, spune Trandafir.

Printre clientii castigati de UM in ultimii doi ani se numara Heineken, Friesland, Rompetrol, Vodafone sau Teamnet.

Coca-Cola, Heineken si Vodafone aduc 70% din cifra de afaceri

Universal McCann lucreaza pentru 44 de clienti, aproximativ 70% din cifra de afaceri a companiei fiind generata de Coca-Cola, Heineken si Vodafone.

Mihai Trandafir precizeaza ca doua categorii care au crescut in ceea ce priveste investitiile in media sunt cele de retail si bere.

“In piata se observa putin optimism, lucrurile nu mai sunt la nivelul cel mai de jos. Dar, pe de alta parte, daca nu iti cumperi ciocolata maine, nici nu o sa iti cumperi mai multa in noiembrie ca sa compensezi” afirma managerul in legatura cu evolutia pietei de media.

Trandafir conduce o companie cu aproximativ 35 de angajati, acestia avand o medie de varsta in jurul a 30 de ani. De asemenea, in jur de 35% dintre angajati lucreaza in departamentul de strategie.

“In majoritatea agentiilor, oamenii se specializeaza pe clienti si fac tot ce inseamna media pentru conturi pentru care lucreaza. In cazul nostru, oamenii de strategie sunt dedicati pe clienti, iar ceilalti angajati sunt specializati pe medii de promovare. In ultima perioada am recrutat in special in zona de digital. Insa, din pacate, gasim oameni destul de greu, si nu pentru ca nu ar fi multi. Dar, din pacate, suntem in urma ca si piata si nu doar la ceea ce inseamna digital, ci la multe lucruri legate de media”, afirma managerul agentiei de media.

Premii la Cannes Lions, cel mai mare festival de publicitate din lume

UM a castigat in iunie anul acesta un leu de argint la categoria „Media Lions - Best Use of Digital Media” si unul de bronz la categoria „Media Lions - FMCG”, cu campania „Romanii sunt destepti”, dezvoltata pentru brandul de ciocolata Rom Autentic, in cadrul Cannes Lions, cel mai mare festival de publicitate la nivel mondial.

„Romanii sunt destepti” este campania prin care Kandia Dulce, compania care detine brandul Rom, si grupul de comunicare McCann WorldGroup Romania au schimbat predictiile Google despre romani.

Citeste si:

Practic, cei care au lansat campania i-au convins pe oameni sa caute cat mai des in motorul de cautare american sintagme pozitive despre romani (precum romanii sunt destepti, frumosi, inteligenti) pentru a inlocui predictiile Google care erau in general negative (precum romanii sunt hoti sau paduchiosi).

“S-a premiat o utilizare speciala a Google pentru ca motorul de cautare a fost si solutia si problema. Noi ca tara si ca piata de media publicam in general lucrurile negative. Ponderea enorma a continutului negativ a fost folosit intr-un mod inovator. Pana la urma, intamplator, la noi continutul negativ reflecta destul de mult si opinia noastra despre popor, despre tara. Faptul ca de cate ori mergem in afara tarii ne facem ca nu vorbim romaneste sau ne ferim de concetateni”, mai spune managerul.

Din momentul in care a fost lansata campania la jumatatea lui noiembrie anul trecut pana la jumatatea lui decembrie, au fost schimbate sugestiile Google in cele sase limbi propuse initial (romana, engleza, franceza, spaniola, italiana si germana), dar si in alte limbi, un exemplu fiind olandeza. Pe de alta parte, campania a ajuns pana in tari ca Japonia sau Statele Unite. Sintagma „romanii sunt destepti” a fost cautata de circa 600.000 de ori in acea luna.

Campania „Romanii sunt Destepti”a avut un buget de 20.000 euro, dintre care jumatate au fost investiti in achizitia de spatiu publicitar si restul in productia campaniei.

Brandul a inregistrat o crestere a cotei de piata in volum de 1,1 puncte procentuale in perioada campaniei (noiembrie/decembrie 2011 versus aceeasi perioada din 2010), adica o crestere de 15% in volum absolut, conform datelor ACNielsen Romania oferite de producatorul de ciocolata Kandia Dulce.

Cum poti sa fii creativ in media?

„Raspunsul vine uitandu-te in lista agentiilor care au luat in general premii de media. De obicei, festivalurile de publicitate premiaza solutiile de media propuse de agentiile de creatie. Pentru ca resursa creativa acolo este. Noi avem norocul ca prin structura pe care o avem in companie suntem foarte apropiati si, astfel, ne-am dezvoltat unii langa altii si de aceea intelegerea asupra creativitatii este diferita”, mai spune seful UM.

Mihai Trandafir este managerul agentiei de media UM (Universal McCann Romania) din februarie 2003. El lucreaza in cadrul companiei din martie 1999, prima pozitie ocupata fiind cea de senior media planner, timp de un an. Ulterior a mai ocupat functii precum group media manager sau de manager de planificare media.

Oficialul UM a absolvit in 1998 Facultatea de Inginerie Mecanica din cadrul Universitatii „Politehnica” din Bucuresti.