Finalizarea tranzactiei intre compania care detinea aceasta publicatie, Reed Business Information, si noul proprietar, Penske Media Corporation, a fost anuntata marti de cele doua societati.

Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica.

"Incepand din 1905, Variety a fost una din principalele surse de informare din lume despre sectorul divertismentului si este in prezent una dintre cele mai cunoscute marci de presa", a declarat Jay Pensek, cel care controleaza compania PMC, noul proprietar al Variety.

El a precizat ca planul companiei PMC este de a creste prezenta marcii Variety in alte medii, precum internet, televiziune, pe telefoanele inteligente, dar si pe pietele internationale.

PMC este un grup de presa care desfasoara operatiuni pe internet, avand sediul central la Los Angeles. Compania PMC este detinuta de Jay Penske, care este presedinte si CEO al acestui grup de presa. In afara de revista Variety, PMC mai detine site-urile Boy Genius Report, Deadline.com, OnCars.com, HollywoodLife.com, Movieline, MailTimes si TVLine.

Revista Variety, una dintre cele mai vechi si mai respectate surse de informatii din industria de divertisment americana, a fost scoasa la vanzare in luna martie a acestui an, dupa cum au anuntat, la momentul respectiv, compania Reed Business Information (RBI).

RBI, care a detinut Variety din anul 1987, a luat decizia de a vinde revista in concordanta cu strategia sa din ultimii trei ani, care vizeaza despartirea grupului RBI de publicatiile americane tiparite.

Citeste si:

"Odata cu atentia tot mai mare pe care RBI o acorda serviciilor online si cu vinderea celorlalte reviste tiparite americane pe care le-am avut, tuturor ni se pare acum o decizie logica sa vindem si aceasta afacere", a declarat, pe 23 martie, Mark Kelsey, directorul executiv al companiei Red Business Information.

"Variety dispune de o echipa incredibil de talentata, care a reusit sa inoveze si sa dezvolte aceasta franciza in industria stirilor si analizelor din showbiz. Nu am niciun dubiu ca afacerea va continua sa prospere si sub conducerea noului patron", a adaugat Mark Kelsey la momentul respectiv.

Variety a fost infiintata la New York, in 1905, de Sime Silverman, sub forma unei reviste saptamanale care oferea informatii din industria de divertisment si din comert, dar a devenit o publicatie zilnica, cu sediul la Los Angeles, incepand abia din 1933. Revista are si un site propriu, lansat in 1998, si ofera cititorilor informatii si analize din domeniul productiilor cinematografice si de televiziune, date de box office si alte informatii despre contractele de afaceri semnate in industria de divertisment din Statele Unite.

Variety s-a confruntat insa in ultimii ani cu concurenta tot mai puternica din partea "rivalilor" de la The Hollywood Reporter, Deadline Hollywood si The Wrap, ca si din partea site-urilor care posteaza gratuit stiri si informatii din showbizul american.

La sfarsitul anului 2009, Variety a luat decizia ca intregul ei continut online sa poata fi consultat doar prin plata unei taxe, insa numarul de accesari a paginilor sale a scazut cu 40%, potrivit companiei de masurare a audientei Nielsen.

Publicitatea reprezinta o sursa majora de venituri pentru aceasta revista zilnica, in special pe durata sezonului premiilor de la Hollywood, atunci cand studiourile de productie cinematografica platesc sume considerabile pentru anunturile publicitare in care isi promoveaza actorii si filmele, in speranta nominalizarii acestora la premiile Oscar.

Publicatia este renumita si pentru "jargonul" ei intern, care include termeni precum "skeins" (gheme de fire) - folosit pentru serialele TV - si "toppers" (varfuri) - folosit in cazul liderilor marilor corporatii cinematografice.