Observatorul european al audiovizualului a analizat succesul obtinut de filmele europene pe 10 mari piete non-europene - SUA/Canada, Australia, Brazilia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Mexic, Noua Zeelanda si Venezuela, intr-un studiu despre exportul peliculelor europene, relateaza cineuropa.org, conform Mediafax.
Datele sunt comparate cu statisticile alcatuite de Observator pentru 27 de teritorii europene si ele au evidentiat un recul relativ important.

In 2010, 1.281 de filme europene au fost lansate in exclusivitate in sali pe cel putin una dintre cele 27 de piete din UE sau din cele 10 piete non-europene acoperite de acest raport. Peste 90% din aceste filme au fost lansate in Europa si doar 103 dintre ele (8%) au fost proiectate in cinematografele din Europa.

Din cele 37 (27 + 10) de piete din acest esantion, peste 378 de milioane de bilete au fost vandute pentru filmele europene, din care 70,4 milioane in afara Europei. Altfel spus, circa 19% din biletele la filmele europene au fost vandute in afara Europei. In 2009, filmele europene au vandut aproape 84 de milioane de bilete pe aceleasi 10 piete non-europene. Astfel, pe parcursul unui singur an, numarul biletelor la filmele europene vandute in afara Europei a scazut cu 16%.

La nivel global, raportul a constatat ca filmele europene au generat incasari cu 16% mai mici in afara Europei pe parcursul anului 2010.

Raportul - aflat anul acesta la prima sa editie - examineaza in detaliu cotele de piata ale filmelor europene in UE si in 10 tari din afara UE studiate. Importanta pietei americane pentru filmele europene a fost subliniata: in 2010, aceasta piata a reprezentat 62% din incasarile brute obtinute de filmele europene in teritoriile non-europene.

Cantitativ, acest raport a dezvaluit ca Franta avea, in 2010, cel mai mare numar de filme lansate in afara UE (150 de filme in afara Europei, adica 33% din totalul filmelor europene lansate in cele 10 tari non-europene studiate).

La nivelul incasarilor, Marea Britanie ocupa primul loc, cu un total de 25 de milioane de bilete vandute in cele 10 tari precizate mai sus, reprezentand 36% din biletele vandute de filmele europene in acele tari.

Daca se analizeaza cota de piata a filmelor europene lansate in cele 10 tari non-europene in 2010, datele dezvaluie un contrast frapant intre procentul detinut de filmele europene in numarul total de bilete vandute in UE (26% in 2010) si procentul realizat in cele 10 tari non-europene, unde filmele europene au vandut doar 3% din totalul biletelor generate de toate peliculele lansate pe plan mondial in acel an.

Observatorul European al Audiovizualului, infiintat in 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 39 state membre si Uniunea Europeana, reprezentata de Comisia Europeana. Observatorul lucreaza in colaborare cu organisme partenere si cu profesionisti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg si functioneaza in cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri