Un branding nepotrivit este un handicap competitional, care va deruta potentialii tai clienti sau ii va indeparta pe cei care cauta tipul de produse sau servicii pe care le oferi, acest lucru fiind resimtit acolo unde doare cel mai puternic – profit.

Pentru a evita acest lucru, trebuie sa te pui in postura consumatorului, sa intelegi la ce se asteapta el si sa-i oferi acest lucru. In majoritatea cazurilor, publicul tau va reactiona pozitiv daca simte ca te implici puternic in creaea unei imagini care sa genereze simpatie, afirma specialstiii Matematika Media.

Un exemplu ideal in acest sens este compania americana Apple, unde marketingul inteligent a fost sustinut de un produs pe masura. Apple a dezvoltat o strategie de promovare inteligenta, prin care a facut apel la sentimentul pe care il ai atunci cand folosesti un iPhone, iPod sau iMac.

Numele companiei tale trebuie sa spuna ceva despre ceea ce faci, iar vizualul sa-l completeze. Mai mult, gandeste-te la cine o sa-ti fie viitorii clienti, varsta lor, interesele sau genul de lucruri care le plac. Cu cat vei defini mai bine publicul tau tinta, cu atat iti va fi mai usor sa creezi o formula grafica optima, fara a pierde din autenticitatea companiei tale. Branduri care urmeaza aceasta reteta sunt ”Matache Macelarul”, ”Tudor. Personal Tailor”, sau ”Simigeria Petru”.

Citeste si:

Un rol foarte important in identitatea ta vizuala il joaca culorile. In functie de culoarea predominanta si cele auxiliare, vei stimula intr-un anumit fel publicul tau, ajutandu-l sa inteleaga mai multe despre tine. Rosu iti capteaza atentia, albastru ofera incredere, mov regalitate, iar galben pozitivitate - provocarea consta in alegerea culorii sau a culorilor potrivite pentru ceea ce vinzi tu.

Surse foto:
Foto1 - demilked.com
Foto2 - apple.com
Foto3 - facebook.com (1) / facebook.com (2) / facebook.com (3)
Foto4 - bitrebels.com