Succesul neasteptat de care s-a bucurat jocul creat de catre Rovio a condus la aparitia unei bauturi racoritoare, pe punctul de a detrona popularitatea si numarul de vanzari al brandurilor Coca-Cola sau Pepsi Co, potrivit Independent.ie.

Bautura carbogazoasa lansata pe piata din Finlanda a reusit intr-un timp foarte scurt sa bata la vanzari gigantii de pe piata de profil care produc sucurile baza de Cola.

Producatorul si-a propus sa extinda disponibilitate noii bauturi cu gust de fructe si pe pietele din Australia si Noua Zeelanda.

Succesul "Angry Birds" atrage investitii in alti producatorii finlandezi de jocuri

Succesul "Angry Birds" ajuta alti producatori finlandezi de jocuri pentru telefoanele mobile sa isi lanseze produsele, investitorii straini fiind atrasi in Finlanda de posibilitatea aparitiei altui fenomen similar, relateaza Bloomberg, citat de Mediafax.

Intre dezvoltatorii de jocuri care atrag atentia se numara producatorii jocurilor "Clash of Clans", "Hay Day" si "Hill Climb Racing". Fiecare dintre aceste jocuri au milioane de descarcari si se afla alaturi de "Angry Birds" in topul magazinului de aplicatii al Apple.

Cu o rata anuala de crestere de 57%, industria jocurilor online a devenit un segment de dezvoltare de nisa pentru Finlanda, tara cu 5 milioane de locuitori care incearca sa isi diversifice economia, in conditiile in care fostul lider mondial al telefoanelor mobile Nokia se reorganizeaza si desfiinteaza mii de locuri de munca.

Producatorul "Angry Birds", Rovio Entertainment, a atras anul trecut investitii de 42 de milioane de dolari, iar succesul sau a facut ca dezvoltatori concurenti locali precum Supercell si Grey Area sa beneficieze la randul lor de sustinatori internationali.

Citeste si:

"Aici exista o masa critica uimitoare. Odata ce ai un ecosistem viabil, se alimenteaza singur", a declarat Sean Seton-Rogers, partener la Profounders Capital, care a participat alaturi de altii investitori si antreprenori la cel mai mare eveniment startup din regiunea nordica, organiat in aceasta saptamana la Helsinki.

Jocul "Clash of Clans" produs de compania Supercell din Helsinki, era pana la 21 noiembrie cea mai solicitata aplicatie pentru iPhone in SUA, adica jucatorii au cheltuit cei mai multi bani, inclusiv pentru achizitiile din cadrul jocului, potrivit site-ului appannie.com.

"Hill Climb Racing", al dezvoltatorului finandez Fingersoft, a fost cea mai descarcata aplicatie gratuita.
"Agry Birds" a fost numita in acest an, de catre Apple, cea mai descarcata aplicatie contra cost, iar "Angry Birds Star Wars" este in prezent cea mai populara aplicatie contra cost, conform appannie.com.

Foto: captura flickr.com