RCS&RDS, cel mai mare operator de televiziune de pe piata locala, cu peste 3 milioane de abonati, nu mai poate difuza canalele Discovery, pentru ca tarifele percepute de compania de continut sunt de 3 ori mai mari decat pentru alte canale similare, au declarat oficialii companiei intr-un comunicat de presa.
Operatorul de telecomunicatii a scos vinerea trecuta mai multe canale Discovery din grila abonatilor de satelit ai companiei. RCS&RDS are in jur de un milion de abonati la serviciile de televiziune prin satelit.

Citeste mai jos intreaga declaratie a operatorului RCS&RDS:

„RCS & RDS nu intentioneaza sa renunte la difuzarea canalelor documentare, ci doar sa le inlocuiasca pe unele dintre acestea.
Compania noastra nu poate fi de acord sa continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decat cele pentru alte canale similare, pentru toti abonatii sai, in conditiile in care cota medie de audienta a canalelor Discovery este de aproximativ 1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc si 100% platesc!
Intrucat tarifele Discovery au fost intotdeauna in dolari SUA, desi abonamentele noastre sunt platite in lei, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru Romania, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economica sau de ratele de schimb valutar. Astfel, echivalentul in lei al sumelor din 2012 este de doua ori mai mare decat al celor din 2008, adica o crestere cu 100% in 4 ani.
Argumentele legate de criza economica, de scaderea puterii de cumparare a consumatorilor sau de impactul ratei de schimb valutar, nu au fost niciodata acceptate de grupul Discovery. In ultimele saptamani, grupul Discovery a acceptat pentru prima data sa discute despre anumite concesii, dar acestea nu rezolvau problemele de fond, venind doar in perspectiva intreruperii difuzarii canalelor sale la terminarea contractului.
Compania noastra nu poate accepta pozitia grupului Discovery, care, in plina criza economica mondiala, solicita sa i se garanteze un anumit nivel de venituri, indiferent de calitatea emisiunilor canalelor sale, de vechimea acestora, de numarul de repetari si de volumul publicitatii transmise de canal, in dauna emisiunilor propriu-zise.
Grupul Discovery a refuzat propunerea noastra de a crea un pachet distinct, care sa contina toate canalele sale, la un tarif stabilit de Discovery, pachet disponibil abonatilor interesati, dar fara costuri nejustificate pentru abonatii care nu il solicita.
RCS & RDS va difuza in continuare canale documentare de calitate, produse de furnizori reputati, dar nu va accepta ca abonatii sai sa fie fortati sa suporte costuri nejustificate, la presiunea oricarui furnizor care doreste sa isi realizeze planurile, in detrimentul lor”.

11.000 de oameni au semnat petitia „Vrem Discovery pe RCS&RDS”

Pana la ora difuzarii acestei stiri (16.30) aproape 11.000 de oameni au semnat petitia online „Vrem Discovery pe RCS&RDS”, in aproape trei zile de la lansarea ei.

Decizia RCS&RDS de a scoate canalele Discovery din grila de programe prin satelit a venit in contextul in care operatorul de telecomunicatii a lansat de curand, doua posturi proprii de documentare, Digi Life si Digi World, iar in perioada urmatoare va fi lansat si Digi Animal World. RCS&RDS, companie detinuta de omul de afaceri oradean Zoltan Teszari s-a dezvoltat masiv prin oferirea de preturi mici, achizitia de alti operatori, iar, incepand din 2009, si prin lansarea de canale exclusive, care pot fi receptionate doar de abonatii RCS&RDS.

RCS&RDS a mai avut un conflict anul acesta cu grupul media Antena Group, cand nu a mai trasmis posturile Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV si GSP TV, dupa ce Antena Group, proprietarul celor cinci canale TV, a retras acordurile de difuzare a acestora in reteaua Digi TV prin satelit.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri