Oficialii Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) afirma ca sunt consternati de decizia Guvernului de a aproba ordonanta de urgenta care modifica Legea Audiovizualului nr. 504 din 2002.
“Suntem consternati ca ordonanta de urgenta a trecut intr-o maniera netransparenta, in timpul sedintei de guvern de marti. In ciuda obiectiilor anterioare cu privire la adoptarea acestor modificari si a disponibilitatii reafirmate, in repetate randuri, de catre UAPR de a participa activ la dialog si consultari pe marginea modificarii Legii audiovizualului, nu a fost initiata nici o discutie, cu nici una dintre partile relevante. De asemenea, guvernul nu a tinut cont de interesele nici uneia dintre celelalte parti implicate”, a declarat Radu Florescu, presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania.

El a mai spus ca legea este “neconstitutionala si creeaza un precedent periculos pentru comunitatea de afaceri, in conditiile in care o lege este schimbata peste noapte, fara discutie, dezbatare sau avertizare prealabila”.

Noul regulament prevede ca preturile oferite de intermediari, respectiv agentiile de publicitate, clientilor care doresc spatii publicitare sa fie confirmate in mod obligatoriu si in prealabil cu radiodifuzorii, conform Mediafax.

Sumele aferente vor fi platite direct de catre beneficiarul publicitatii catre radiodifuzor, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Andrei Zaharescu.

Oficialul Guvernului a mai spus ca ordonanta vizeaza "combaterea coruptiei si a sistemelor subterane" de achizitionare a spatiului media prin practici netransparente si anticoncurentiale.

Zaharescu a adaugat ca a doua categorie de schimbari vizeaza protectia intreresului consumatorilor prin instituirea unor reglementari clare si obiective privind accesul la programele de televiziune in conditii de calitate.

"In acest sens, ordonanta mentioneaza stoparea practicii funrizorilor de servicii de a efecvtua modificari in mod unilateral in grilele de programe fara a informa in timp consumatorii. Ordonanta stabileste ca serviciile de programe sa fie ordonate in grilele distribuitorilor in functie de cota de audienta, masurata si certificata de un organism independent", a spus Zaharescu.

Potrivit acesteuia, ordonanta transpune in legislatia nationala dispozitii ale reglementarilor europene privind procedura transparenta de determinare a posturilor de televiziune ce fac parte din categoria "must carry". Astfel, distribuitorii de servicii sunt obligati sa asigure aceeasi calitate a semnalului, retransmis prin reteaua lor pentru toate serviciile de programe.

Alte schimbari vizeaza modificarea criteriilor de stabilire a serviciilor de programe cu pondere semnificativa in formarea opiniei publice, acestea fiind programele de stiri, analiza si dezbateri politice sau economice.

Totodata, a aratat oficialul guvernamental, se modifica Legea audiovzualului in sensul ca introducerea in instanta judecatoreasca a contestatiei privind deciziile de sanctionare emise de CNA suspenda efectele acestor decizii.

Ordonanta stabileste, de asemenea, cerintele pentru dobandirea calitatii de membru al Consiliului National al Audiovizualului, similar celor reglementate pentru toate celelalte autoritatii de reglementare si supraveghere din Romania.

Astfel, candidatii trebuie sa indeplineasca cumulativ o serie de conditii: sa fie cetateni romani cu domiciliul in Romania, sa dispuna de reputatie, cunostinte teoretice si experienta profesionala "adecvata naturii, extinderii si complexitatii activitatii CNA" si cu o vechime de cel putin 5 ani in domeniul audiovizualului, sa nu fie soti, rude ori afini pana la gradul al III-lea, inclusiv cu presedintele Romaniei, presedintii Camerelor Parlamentului sau membrii Guvernului, sa nu aiba cazier fiscal sau judiciar.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri