Invata cum sa ajuti la schimbarea imaginii Romaniei pe internet:

1. Intra pe www.romaniisuntdestepti.ro si spune-ne care sunt locurile si oamenii care te fac sa fii mandru ca esti roman.
2. Fa-ti postarile publice si foloseste expresia “romaniansaresmart” atunci cand scrii pe Facebook despre Romania.
3. Daca ai blog, foloseste intotdeauna eticheta “romanians are smart” atunci cand scrii o poveste romaneasca.
4. Foloseste intotdeauna eticheta “romanians are smart” atunci cand postezi un clip pe YouTube.
5. Foloseste hashtag-ul #romaniansaresmart atunci cand scrii pe Twitter despre Romania.
6. Foloseste hashtag-ul #romaniansaresmart atunci cand postezi pe Instagram poze din Romania.

Noua campanie pentru Rom Autentic, care ruleaza sub deviza "O tara, 19 milioane de ambasadori", vine dupa ce sugestiile motorului de cautare Google s-au reintors in defavoarea Romaniei.

“Nu e de mirare ca ne-am intors de unde am plecat cu sugestiile Google, vestile proaste circula intotdeauna mai repede. Pe de alta parte, continut pozitiv despre Romania exista, problema este doar ca acesta este foarte dispersat. Ce vrem noi sa facem este sa il adunam pe tot sub o singura “umbrela - un tag de tara, care sa il faca puternic si vizibil. Trebuie sa invatam sa folosim sintagma “romanians are smart” de fiecare data cand scriem despre romani si Romania sau fotografiem locuri si oameni care ne fac sa fim mandri si sa facem aceasta sintagma foarte populara. Un gest mic ne face un ambasador al tarii pe net”, declara Sebastian Olar, copywriter in cadrul McCann Erickson, agentia de creatie a brandului Rom Autentic, si cel care a venit cu ideea campaniei "Romanii sunt destepti" din 2011.

Cine este publicitarul, fost controlor de bilete, care a venit cu ideea campaniei "Romanii sunt destepti"

Cine este publicitarul, fost controlor de bilete, care a venit cu...

Din 22 noiembrie, www.romaniisuntdestepti.ro s-a transformat intr-un agregator care aduna tot continutul pozitiv despre romani si Romania, generat si etichetat de fiecare dintre noi.

Citeste si: Cine este publicitarul, fost controlor de bilete, care a venit cu ideea campaniei “Romanii sunt destepti”

Romanii sunt destepti” este campania prin care Kandia Dulce, compania care detine brandul Rom, si grupul de comunicare McCann WorldGroup Romania au schimbat predictiile Google despre romani.
Practic, cei care au lansat campania i-au convins pe oameni sa caute cat mai des in motorul de cautare american sintagme pozitive despre romani (precum romanii sunt destepti, frumosi, inteligenti) pentru a inlocui predictiile Google care erau in general negative (precum romanii sunt hoti sau paduchiosi).

Campania „Romanii sunt Destepti”a avut un buget de 20.000 euro, dintre care jumatate au fost investiti in achizitia de spatiu publicitar si restul in productia campaniei.

Citeste si:

Brandul a inregistrat o crestere a cotei de piata in volum de 1,1 puncte procentuale in perioada campaniei (noiembrie/decembrie 2011 versus aceeasi perioada din 2010), adica o crestere de 15% in volum absolut, conform datelor ACNielsen Romania oferite de producatorul de ciocolata Kandia Dulce.

„Romanii sunt destepti” a castigat in iunie anul acesta la Cannes Lions, cel mai mare festival de publicitate din lume, premiul Silver Lion la categoria Direct Lions - Best Low Budget Campaign, Silver Lion la categoria Media Lions - Best Use of Digital Media si Bronze Lion la categoria Media Lions - FMCG.

Campaniile pentru brandul Rom („Rom American” si „Romanii sunt destepti”) au castigat in ultimii doi ani peste 40 de premii de premii la nivel international, dintre care 15-20 la cel mai inalt nivel. Intre acestea se numara doua Grand Prix-uri in 2011 la Cannes Lions, cel mai important festival de publicitate din lume, devenind astfel prima agentie din Romania care a castigat marele premiu in cadrul acestui eveniment.