Reactia vine dupa ce la inceputul acestei saptamanii reprezentantii RCS&RDS au afirmat ca nu mai pot difuza canalele Discovery, pentru ca tarifele percepute de compania de continut sunt de 3 ori mai mari decat pentru alte canale similare,

Operatorul de telecomunicatii a scos vinerea trecuta mai multe canale Discovery din grila abonatilor de satelit. RCS&RDS are peste trei milioane de abonati la serviciile de televiziune, dintre care in jur de un milion de abonati la serviciile de televiziune prin satelit.

Citeste declaratia oficialilor Discovery Networks:

“Este regretabil ca s-a ajuns in acest punct si ca telespectatorii sunt afectati de ceea ce se intampla, insa faptele vorbesc de la sine:

In primul rand, suntem ingrijorati ca actiunile RCS&RDS ii vor priva pe abonatii sai de 6 canale, inclusiv Discovery Channel, cel mai urmarit canal de documentare din Romania, lider pe segmentul sau. In cursul acestui an, Discovery Channel a fost urmarit de cel putin 11 milioane de romani, in medie, pe luna (Kantar Media Audiences, target ind 4+). Mai mult decat atat, conform unui studiu comandat de Discovery Networks si realizat de Gfk in 2011, pe un esantion reprezentativ la nivel national (16 +), 89% dintre abonatii RCS&RDS din Romania au declarat ca Discovery Channel este canalul lor preferat. In plus, in ultimele 5 zile, peste 16.000 de persoane au semnat petitia noastra prin care cer pastrarea canalelor Discovery in grila RCS&RDS, manifestandu-si clar dorinta de a urmari in continuare programele noastre.

In al doilea rand, oferta pe care am facut-o celor de la RCS&RDS este competitiva si adaptata la conditiile comerciale pe care le utilizam in relatie cu toti jucatorii din piata. Ponderea tarifelor noastre din abonamentul platit de abonatii RCS in fiecare luna este de aproximativ 1,5%, in medie, pentru fiecare canal Discovery inclus in pachetul de baza. Credem ca este un pret rezonabil in raport cu calitatea programelor noastre.

Citeste si:

In al treilea rand, in cei 15 ani de cand suntem prezenti pe piata din Romania, am facut investitii semnificative. Pe parcursul ultimilor trei ani de contract cu RCS&RDS, am lansat doua noi canale pentru abonatii operatorului - TLC si ID Investigation Discovery. Mai mult decat atat, am lansat Scoala Discovery, un proiect educational realizat in parteneriat cu Ministerul Educatiei, prin care care oferim elevilor si profesorilor, in mod gratuit, continut educativ TV si online. Scoala Discovery este singura initiativa de acest gen din Romania, programele sale fiind urmarite de aproape 1 milion de elevi romani, in cursul acestui an.

Ne mentinem angajamentul fata de telespectatorii nostri si le multumim pentru sprijin celor care si-au exprimat opinia si continua sa ne sustina prin mesajele si semnaturile lor. Reactia lor ne dovedeste ca Discovery Chanel este cel mai iubit canal de documentare din Romania, iar abonatii RCS&RDS vor ca el sa ramana in oferta operatorului. Din acest motiv, suntem deschisi sa continuam negocierile cu RCS&RDS pentru a gasi o modalitate de a pastra canalele Discovery in ofertele sale”.

RCS&RDS, in conflict si cu alte televiziuni

Decizia RCS&RDS de a scoate canalele Discovery din grila de programe prin satelit a venit in contextul in care operatorul de telecomunicatii a lansat de curand, doua posturi proprii de documentare, Digi Life si Digi World, iar in perioada urmatoare va fi lansat si Digi Animal World. RCS&RDS, companie detinuta de omul de afaceri oradean Zoltan Teszari s-a dezvoltat masiv prin oferirea de preturi mici, achizitia de alti operatori, iar, incepand din 2009, si prin lansarea de canale exclusive, care pot fi receptionate doar de abonatii RCS&RDS.

RCS&RDS a mai avut un conflict anul acesta cu grupul media Antena Group, cand nu a mai trasmis posturile Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV si GSP TV, dupa ce Antena Group, proprietarul celor cinci canale TV, a retras acordurile de difuzare a acestora in reteaua Digi TV prin satelit.