Veniturile din publicitatea pe televiziune sunt estimate la circa 190 de milioane de euro anul acesta, TV-ul atragand astfel in jur de 63% din bugetele de publicitate cheltuite de advertiseri pe piata locala. Investitiile in achizitia de spatiu de publicitate sunt evaluate la circa 303 milioane de euro anul acesta, in scadere cu aproximativ 2% fata de 2011, conform agentiei de media Initiative.

Initiative: Declinul investitiilor in publicitate incetineste. Anul viitor, piata va fi stabila

Initiative: Declinul investitiilor in publicitate incetineste. Anul...

“Un impact direct asupra bugetelor de publicitate il va avea cresterea anemica a consumului domestic in 2013, dar si relativa stagnare a pretului pe punctul de audienta (CPP)”, explica Dumitru.

Managerul Prima TV, televiziune cu circa 200 de angajati full-time, adauga ca piata locala de televiziune este una dintre cele mai fragmentate din Europa.

Citeste si:

“Viteza cu care se deschid posturi TV in Romania, digitalizarea treptata, precum si absenta unor consolidari, vor face ca aceasta situatie sa se mentina sau chiar sa se accentueze in 2013. Cred insa ca televiziunea va ramane instrumentul de comunicare in masa cu cel mai mare impact asupra societatii, fiind atat pentru telespectatori, cat si pentru clienti, principalul vehicul media. In urma cu cativa ani, erau multi cei care prevesteau sfarsitul apocaliptic al televiziunii in detrimentul online-ului. Vestea buna pentru noi este ca televiziunea nu numai ca nu a murit, ba chiar si-a intarit pozitia, timpul mediu de vizionare TV la nivel global avand un trend crescator in ultimii 4 ani. In plus, serviciile online si cele de <<social media>>, percepute initial ca <<dusmani>> ai TV-ului, s-au dovedit a fi complementare acestuia si sunt privite acum ca o singura oferta”, afirma sefa canalului detinut de germanii de la ProSiebenSat 1.

Prima TV este unul dintre principalele posturi de pe piata locala de televiziune, cu o audienta medie la nivel national de circa in 176.000 de telespectatori in luna octombrie. De asemenea, canalul a avut o cota de piata de 4,3%, aflandu-se astfel pe locul al saselea la nivel national. Pe primele locuri se afla Pro TV (cu 597.000 de telespectatori la nivel national in octombrie), Antena 1 (486.000 de telespectatori), Kanal D (327.000), Antena 3 (227.000) si TVR 1 (196.000).

“In 2013 vor continua sa aiba succes show-urile mari, grandioase, de studio, de toate tipurile: talent show, game show, quiz show, precum si seriale romanesti si <<exotice>> (turcesti, indiene, coreene). Accentul televiziunilor generaliste se va pune pe productiile locale: fie pe formate proprii, fie pe adaptari internationale, si mai putin pe filme sau seriale americane. Nu in ultimul rand, cred va continua cresterea gradului de interactivitate cu telespectatorii, in special prin intermediul platformelor de socializare -asa numitul <<social TV>>", mai spune Mihaela Dumitru.