“In urma cu o saptamana, Discovery Networks ii avertiza pe abonatii RCS&RDS ca este foarte posibil sa piarda cele sase canale Discovery, inclusiv Discovery Channel, TLC si Animal Planet. Din pacate, aceste temeri s-au adeverit, iar RCS&RDS a scos canalele noastre din ofertele sale in seara de 29 noiembrie, cu o zi inainte de expirarea contractului. Astfel, aproximativ 3 milioane de telespectatori au pierdut accesul la programele lor preferate, printre care Vanatorii de mituri, Cum se fabrica sau Curiosity. Acest lucru se intampla dupa aproape un an de incercari ale Discovery Networks de a aduce RCS&RDS la masa negocierilor”, scrie Hollinger.

El adauga ca din cauza pozitiei dominante pe care RCS&RDS o are pe piata (controleaza mai bine de jumatate din piata de televiziune de circa 5,7 milioane de abonati), operatorul detinut de omnul de afaceri oradean Zoltan Teszari “va continua sa elimine canale precum Discovery si in final, telespectatorul va ramane cu foarte putine optiuni in ceea ce priveste productiile de calitate”.

“Discovery a oferit celor de la RCS&RDS reduceri ale tarifelor tocmai pentru a veni in intampinarea preocuparilor lor legate de conditiile economice in schimbare din Romania si pozitia lor pe piata. Cu toate acestea, nu au considerat necesar sa se intoarca la masa negocierilor si sa discute pe marginea ofertei noastre. Suntem indignati de ceea ce se intampla, motiv pentru care am demarat discutiile cu autoritatile din Romania si cu Uniunea Europeana. Judecand dupa ceea ce vedem acum, exista riscul ca telespectatorii sa fie prinsi in contracte la preturi mari, pentru servicii pe care nu si le doresc sau asupra carora nu au niciun control. Nu credem ca este o situatie pe care si-o doreste cineva in viitor.Suntem norocosi sa avem alti parteneri precum Romtelecom, UPC, AKTA sau alti operatori locali, care au in continuare portofoliul Discovery in ofertele lor. Suntem in mod special bucurosi ca UPC va lansa doua noi canale Discovery - ID Investigation Discovery si Animal Planet HD, incepand cu 1 decembrie”.

Citeste si:

RCS&RDS a scos in urma zece zile programele Discovery din grila de abonatilor de televiziune prin satelit, operatorul avand un milion de astfel de clienti. La finalul saptamanii trecut, compania a scos cele sase canale Discovery si din grila de programe ale utilizatorilor de cablu.

RCS&RDS are in jur de 3 milioane de clienti de televiziune, detinand astfel peste 50% din piata TV. Prin aceasta miscare, operatorul de telecomunicatii incearca sa isi reduca costurile legate de transmiterea de continut. De altfel, compania a lansat in aceasta toamna programele Digi World si Digi Life, doua canale similare continutului Discovery.