Kanal D a avut o cota de piata la nivelul intregii zile de 6% in ceea ce priveste audientele pe publicul comercial (18-49 de ani din mediul urban) intre ianuarie si octombrie anul acesta, in crestere cu 15% comparativ cu anul trecut. Posturile TV care au cele mai mari audiente sunt Pro TV si Antena 1, care au inregistrat intre ianuarie si octombrie 16,5% cota de piata, respectiv 11,9% cota de piata.

Cresterea canalului detinut de turcii de la Dogan Media International a fost determinata de introducerea a tot mai multe programe de divertisment in grila, printre care si serialul Suleyman Magnificul, care este cel mai urmarit serial la ora actuala in Romania, batandu-se cot la cota cu emisiunile Pro TV.

Suleyman Magnificul aduce 15% din venituri

Cele mai mari venituri din publicitate, de 15% din sumele incasate de Kanal D, sunt generate de Suleyman Magnificul, serial care de obicei inregistreaza audiente de circa 8-9 puncte de rating pe segmentul comercial. Printre alte emisiuni care aduc venituri importante canalului se numara Roata norocului, Ochii din umbra, Nunta cu surpriza, Pe banii parintilor, D-Paparazzi, Wowbiz.

In general, programele din prime-time aduc circa 60-65% din veniturile din publicitate ale canalului.

Compania de televiziune si-a marit cu circa 25% sumele incasate din publicitate anul acesta, atat datorita cresterii audientei, dar si a atragerii de noi advertiseri.

Au atras 75 de investitori noi in publicitate in 2011

“Poti avea crestere de audienta, dar care sa nu fie reflectata in bani. Noi am avut anul acesta in jur de 75 de advertiseri noi, am dezvoltat zona de proiecte speciale unde am inregistrat o majorare cu aproape 300% fata de 2011”, a explicat Claudia Ion.

Managerul se astepta la un avans similar al incasarilor din publicitate si 2013. In prezent Kanal D lucreaza cu circa 210 advertiseri.

Citeste si:

“In primele noua luni ale anului am inregistrat o crestere de 26-28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai bun trimestru a fost al treilea, pentru ca am avut audiente mai mari ca in 2011 si am avut si advertiseri care ne-au fost alaturi in timpul verii, care nu au diminuat investitia. Am crescut cu 41% in trimestru al treilea fata de aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, in octombrie am avut venituri cu 43% mai mari fata de octombrie anul trecut”.

Avansul Kanal D vine in contextul in care veniturile din publicitatea pe televiziune sunt estimate la circa 190 de milioane de euro anul acesta, in scadere cu circa fata de 2008, cel mai bun pentru jucatorii din domeniu. TV-ul atrage in jur de 63% din bugetele de publicitate cheltuite de advertiseri pe piata locala, conform agentiei de media Initiative.

Initiative: Declinul investitiilor in publicitate incetineste. Anul viitor, piata va fi stabila

Initiative: Declinul investitiilor in publicitate incetineste. Anul...

Scaderea bugetelor de promovare a companiilor a dus si la o diminuare semnificativa a tarifelor cerute de televiziuni pentru spatiu de publicitate.

Nicio televiziune nu va mai putea sa accepte o noua scadere de pret in 2013

“Este foarte clar ca nicio televiziune nu va mai putea sa accepte o noua scadere de pret in 2013, s-a ajuns la un nivel la care nu iti mai poti sustine businessul. Te costa mai mult sa produci un GRP (n.red. gross rating point- punct de rating) decat sunt dispusi sa plateasca advertiserii si cred ca majoritatea televiziunilor vor iesi anul viitor cu ideea de a nu mai scadea preturile. Anul acesta tarifele s-au diminuat din nou, dar noi le-am scazut infim, cu intre 3-5% in euro”, explica managerul Kanal D.

Ea adauga ca daca in urma cu cativa ani Romania era o zona foarte interesanta de promovare pentru companiile internationale, problemele economice au determinat tot mai multe multinationale sa se orienteze catre alte tari precum Polonia, Rusia sau Turcia, piete care au crescut inclusiv in criza.

Kanal D este un canal de televiziune lansat in Romania in februarie 2007 de catre Dogan Media International - subsidiara grupului Dogan Yayin Holding (DYH), unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de media in Turcia. DYH are in portofoliu cotidiene precum "Milliyet" si "Fanatik", mai multe posturi de televiziune preintre care Kanal D si CNN Turk, statii radio si case de productie audio-video.