Insa agentia va incheia acest an cu afaceri de circa 2,6 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 10% comparativ cu anul trecut, avansul fiind determinat in special de proiectele la nivel regional pentru Kraft, dar si de lucrarile realizate pentru producatorul de medicamente Bayer, Vodafone (relansarea site-ului vodafone.ro) si Macromex, compania care produce inghetatele La Strada si Corso.

Alina Tudose estimeaza pentru 2013 o crestere a cifrei de afaceri cu circa 10%, avansul fiind determinata de proiectele pentru online.

Cohn&Jansen JWT este o agentie de creatie care a rezultat in 2010 in urma fuziunii companiilor Cohn&Jansen si Scala JWT, filiala locala a retelei JWT. Actionarii agentiei cu 44 de angajati sunt Petra Hoyos, Andrei Cohn, Cristina Jansen, Peter Jansen si Adrian Draghici.

Kraft este cel mai mare client. Aduce 25% din business

In jur de 60% dintre clientii companiei provin datorita parteneriatului cu reteaua internationala JWT, printre acestia numarandu-se Kraft, Bunge, Nestlé sau Bayer.

„Anul acesta a fost mai bun in privinta cantitatii de proiecte, dar a fost mai greu pentru ca am muncit mai mult. Au continuat reducerile de bugete si se preconizeaza ca va fi la fel si in 2013. Avem cazuri in care nu mai putem factura anul acesta si vom factura la anul pentru ca clientii nu mai au bani. Erau proiecte pe care nu aveau cum sa nu le faca, erau esentiale pentru ei. A fost un an pe bani putini”, explica Alina Tudose.

Ea adauga ca si-ar dori ca agentia sa termine anul acesta cu un profit net in jurul a 20%, “cat este profitul unui business sanatos”.

Cel mai mare client al agentiei este Kraft Romania, care genereaza 25% din business si pentru care Cohn&Jansen JWT a lucrat anul acesta si la nivelul Europei Centrale si de Est (Rusia, Polonia, Bulgaria, Cehia si Ucraina). Colaborarea la nivel regional cu Kraft va continua si in 2013. Proiectele din strainatate pentru Kraft aduc circa 5% din cifra de afaceri a agentiei.

Alti clienti mari ai companiei sunt Bunge (cu brandurile Floriol si Unisol- care reprezinta 9% din cifra de afaceri), Mega Image (care inseamna tot 9% din business), Aqua Carpatica, Dove (Unilever), Kit Kat (Nestlé), Petrom (OMV Petrom) si Nokia.

Citeste si:

Printre conturile castigate anul acesta de agentie se numara Dove (brand al gigantului Unilever), Petrom (segmentul de benzinarii), Vodafone (relansarea site-ului companiei) si Macromex. De asemenea, compania a incetat colaborarea cu Avon datorita castigarii contului Dove.

La inceputul anului, clientii au fost mai curajosi. Acum nu mai este as. Este un haos

“La inceputul anului, clientii au fost mai curajosi, dar acum nimeni nu prea mai este asa, clientii cauta solutii mai sigure. Pentru noi a fost un an de consolidare si am crescut in continuare. Putine agentii au crescut anul acesta, iar daca s-au dezvoltat, s-a intamplat datorita proiectelor regionale, datorita fuziunilor, consolidarilor de business. Mai putin organic”, explica Alina Tudose.

In prezent, compania participa la o licitatie pentru Mega Image (companie pentru care lucreaza de 3 ani) si pentru un brand de bere.

Managerul adauga ca anul acesta a fost intr-atat de dificil incat au existat proiecte de creatie pentru care au invitate mai multe agentii importante, desi bugetele erau de doar cateva mii de euro.

“Pentru anul viitor nu vorbim de o crestere a bugetelor de creatie, in general discutiile sunt despre stagnare. Anul acesta a scazut totul…si piata de media… tot. Este un haos. Noi nu avem clienti care au investit mai mult pe creatie pentru decembrie, ci au investit normal. In anii trecuti se mai intampla ca unii clienti sa ramana cu bani si spuneau sa ii consumam, dar acum nu se mai intampla asa”, afirma sefa agentiei de publicitate.

Pierderi pe proiectele internationale din cauza modificarii cursului

Alina Tudose mai spune ca ceea ce a afectat cel mai puternic anul acesta businessul companiei pe care o conduce, dar si pe al clientilor a fost cursul euro-leu.

“Modificarea cursului a insemnat o pierdere mare de bani, i-a afectat foarte mult pe clienti, iar apoi ei au inceput sa taie. Si pe noi ne-a afectat pentru ca suntem platiti la un curs fix, cel de la inceputul anului. Iar apoi euro a crescut, iar noi am platit tertii la cursul BNR din momentul respectiv. Si am avut pierderi din cauza aceasta. Cursul a avut un impact extrem de important pentru ca noi lucram si regional si ne-a afectat foarte tare. Pentru ca noi suntem platiti la un curs fix, tertii vor banii in euro si nu stiu la ce curs schimbam noi si avem pierderi de mii de euro la un proiect. Ultima jumatate de anului, care de obicei era cea mai buna din an, a durut foarte tare”, explica managerul Cohn&Jansen JWT.

Cohn&Jansen JWT este una dintre cele mai mari agentii de creatie de pe piata locala, iar printre principalii sai competitori se numara companii precum BV McCann Erickson, Leo Burnett&Target, Lowe&Partners, Graffiti BBDO sau Mercury 360.