“Anul acesta vedem mai multa stabilitate. Daca in 2012 piata nu si-a revenit, chiar a inregistrat o scadere fata de 2011, anul acesta va fi mai bine. Probabil ca valoarea pietei nu va oscila, ne asteptam la aceleasi rezultate ca si in acest an. 2013 va fi un an fara campanii electorale, iar, istoric, anii urmatori campaniilor electorale sunt buni, in care advertiserii profita din plin de locatii bune in lunile de varf. Tendinta principala pe care o sesizam este o dezvoltare a segmentului de advertiseri locali, in detrimentul celor internationali”, explica Tonciu.

Outdoorul, folosit tot mai des de companiile mici si mijlocii

Conform datelor oferite de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), ajustate cu estimarile agentiilor media si cu estimarile Getica, piata de outdoor in Romania a ajuns la o valoare neta anuala de aproximativ 40 milioane euro in 2012, in usoara scadere fata de anul precedent. Pe de alta parte, conform datelor Media Fact Book, studiu realizat de agentia Initiative, piata de a fost anul trecut in jurul a 30 de milioane de euro.

Pentru acest an, managerul se astepta la o stabilizare sau chiar la o crestere de 3-5% a pietei de outdoor, datorita inflatiei costurilor (combustibil si electricitate).

“Principalul factor care determina aceasta stabilitate este diversificarea si inmultirea clientilor care au inceput sa foloseasca din ce in ce mai mult acest canal de comunicare, lucru care ne asigura un oarecare grad de confort. Outdoorul ramane o alternativa foarte eficienta de comunicare in masa si principalul canal prin care se construieste un brand”, afirma sefa Getica.

Getica vrea sa isi majoreze afacerile cu 5% anul acesta

Tonciu estimeaza ca furnizorul de servicii OOH a avut anul trecut o cifra de afaceri in jurul a 3,9 milioane de euro, iar anul acesta managerul spera intr-un avans cu 5%. Compania are peste 50 de angajati.

“Pentru 2013 vedem o directie bine conturata pe segmentul de companii mici si mijlocii, companii romanesti de diverse profile pentru care promovarea outdoor este o alternativa foarte buna pentru a-si consolida brandurile si pentru a obtine rezultate in urma comunicarii. De asemenea, se intrevede o usoara crestere a segmentului telecom, mai ales pe partea de servicii date. Totodata, segmentul media & entertainment este unul cu potential mare, pentru care outdoorul este o alegere potrivita. In afara de acestea, segmentele retail, bunuri de larg consum, food&beverages, raman in topul consumatorilor de publicitate outdoor”, explica Raluca Tonciu.

Rebranding de la 1 ianuarie

Getica este fosta companie News Outdoor Romania care de la 1 ianuarie s-a rebranduit sub acest nume. Compania este unul dintre primii cinci jucatori pe piata locala de OOH, cu o cota de piata de 12%. Getica detine 3.500 de spatii publicitare in peste 15 orase din toata tara. Alte companii importante sunt grupul Epamedia (cu companiile Euromedia si Betacons), Affichage Romania si Clear Channel.

Compania functioneaza pe piata locala din 1997, numarandu-se printre pionierii publicitatii stradale.

Citeste si:

Pana in vara lui 2011, timp de peste zece ani, News Outdoor Romania a facut parte din News Outdoor Group, divizia de OOH media a gigantului News Corporation, condus de Rupert Murdoch. In urma cu doi ani mogul media a vandut compania News Outdoor Romania si o participatie de 79% din News Outdoor Rusia.

Businessul din Romania a fost cumparat de un grup de investitori, format din echipa de management a News Outdoor Romania si compania de servicii bancare de investitii BAC.