“Dat fiind semnalele economice interne si externe, 2013 se anunta un an lipsit de stralucire. Daca la inceputul lui 2012 estimam o stagnare sau chiar o usoara crestere, realitatile, semnalele venite atat din piata interna cat si din cea externa ne fac sa estimam pentru 2013 o usoara scadere de pana la 5% fata de 2012, undeva in jurul valorii de 300 milioane euro. Anul trecut s-a incheiat de asemenea in aceeasi termeni pesimisti, cu o scadere de aproximativ 5% fata de anul precedent”, spune Prajisteanu.

Printre factorii care vor duce la o posibila scadere si anul acesta a investitiilor in publicitate se numara atat evolutia macroeconomica a Romaniei, dar si faptul ca anul acesta nu vor mai fi evenimente sportive majore precum au fost in 2012 Jocurile Olimpice de la Londra si Campionatul European de Fotbal.

Online-ul va atrage 15% din bugetele pentru publicitate

Din valoarea de circa 300 de milioane de euro investita de catre companii in achizitia de publicitate in 2012, in jur de 190 de milioane de euro (63%) au fost alocate pentru televiziune. Reclamele pentru televiziune sunt urmate de internet (cu 41 de milioane de euro), OOH ((panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare-30 mil. euro), presa scrisa (23 mil. euro) si radio (18 mil. euro).

Investitiile in online sunt singurele care au crescut si in criza, insa bugetele pentru publicitate pe internet au pornit de la o baza foarte mica de pana in 10 milioane de euro in urma cu cinci ani.

“Cele mai importante tendinte anul acesta sunt cresterea ponderii onlineului in mixul de comunicare (peste 15% in 2013), tendinta sustinuta de cautare si social media, avansul penetrarii smartphone-urilor (17%, conform IAB) care va permite consumul semnificativ mai mare de continut online pe mobil, precum si dezvoltarea accelerata a digitalizarii televiziunii (in prezent in jur de 35%). Asta se va vedea si in alocarea bugetelor advertiserilor, pentru ca investitiile ar trebui sa urmeze preferintele consumatorilor”, afirma managerul.

In 2013 mizeaza pe stagnarea cifrei de afaceri

MEC Romania este una dintre primele cinci agentii de media de pe piata locala, cu afaceri de circa 31,1 milioane de euro si un profit net de aproximativ 560.000 de euro anul trecut.

Citeste si:

“In privinta cifrei de afaceri, in 2013 estimam acelasi nivel cu anul 2012. Mizam pe divizia noastra MEC Interaction si pe serviciile integrate de strategie si implementare media”, spune Prajisteanu.

Managerul nu a oferit date exacte despre cifra de afaceri pentru anul 2012, insa a afirmat ca estimeaza ca agentia a incheiat anul in scadere usoara date de businessul de circa din 2011. Compania are in jur de 35 de angajati.

Printre principalii concurenti ai MEC Romania se numara Media Investment, Initiative Media, Universal McCann (UM), Starcom MediaVest Group si Zenith Romania.