Managerul estimeaza ca piata de PR are in prezent o valoare in jurul a 25-27 de milioane de euro.

“Eficienta este cuvantul care va caracteriza domeniul in 2013. Adica rezultate foarte bune cu costuri reduse. Companiile care vor sa interactioneze cu publicurile lor nu au cum sa nu comunice, iar relatiile publice si-au dovedit eficienta in livrarea mesajelor de brand, crearea de popularite si implicare a clientilor, cu bugete semnificativ mai mici decat campaniile clasice de ATL (n.red campanii de publicitate). In conditiile in care bugetele de comunicare per total vor scadea sau, in cel mai bun caz, se vor mentine la acelasi nivel, multe companii se vor orienta catre agentiile de relatii publice pentru a-si implementa campaniile de comunicare. Companiile din domeniul IT au inceput sa comunice din ce in ce mai mult si cred ca ei sunt o categorie de client care vor apela din ce in ce mai des la serviciile agentiilor de PR”, explica Zoltan.

McCann PR este cea mai mare agentie de relatii publice de pe piata locala cu afaceri de circa 2,8 milioane de euro si profit net de 280.000 de euro in 2011, conform Ministerului de Finante.

“Anul trecut cifra de afaceri a fost cu pana in 10% mai mare decat cea a anului 2011. Anul acesta vom miza pe zona de public affairs si comunicare corporatista”, a mai spus sefa agentiei de PR.

Citeste si:

Printre clientii McCann PR se numara Coca-Cola, Coca-Cola HBC, Heineken, Canon, F65 Studio, Toshiba, Koyos.ro sau McDonald's.

McCann PR face parte din McCann Worldgroup Romania, al patrulea grup de comunicare de pe piata locala cu afaceri de circa 55,5 milioane de euro in 2011. Din grupul condus de Bogdan Enoiu mai fac parte agentiile B.V. McCann Erickson (creatie si media), Momentum (organizare de evenimente) si MRM Parteneri (comunicare digitala si marketing direct).

Cei mai mari jucatori pe piata de relatii publice, un domeniu estimat la circa 25-30 de milioane de euro sunt McCann PR, Nicola Porter Novelli, Graffiti Public Relations, DC Communication si GMP PR.