Cele mai mari bugete media de publicitate sunt atrase in Romania de catre televiziune (aproximativ 63%). Practic, anul trecut, din piata media, de aproximativ 300 de milioane de euro, in jur de 190 de milioane de euro au fost investite in canale de televiziune. Posturile TV sunt urmate de internet (cu 41 de milioane de euro), OOH ((panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare-30 mil. euro), presa scrisa (23 mil. euro) si radio (18 mil. euro).
In general, bugetele de media sunt afectate de cursul valutar, de evenimentele politice, insa mai ales de scaderea consumului intr-o anumita categorie.
Daca va scadea consumul, bugetele de media vor avea o evolutie negativa
“Daca vom avea in continuare categorii afectate de scaderea consumului, evolutia bugetelor de media va fi de asemenea negativa”, spune sefa Starcom MediaVest, a treia agentie de media de pe piata locala.Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri in scadere usoara fata de 2011, cand a inregistrat o cifra de afaceri de 31,6 milioane de euro si un profit de aproape 1,5 milioane de euro. Agentia are 40 de angajati.
Printre principalii competitori ai companiei se numara Media Investment, Universal McCann, Initiative Media, MEC Romania si Zenith Romania.
Starcom MediaVest face parte din Leo Burnett Romania, al doilea grup de comunicare de pe piata locala, cu un business de circa 61,2 milioane de euro in 2011. Grupul mai include agentiile Leo Burnett&Target, iLeo, The Practice, 23 Communication Ideas, Digital Star, The Geeks, 2Parale, 8team si Breeze Mobile.
Citeste si:
Sursa foto: Starcom MediaVest
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: