Restul de 1,5 milioane de dolari au fost stransi la nivel local, banii provenind in proportie de circa 60% de la companii si 40% de la persoane fizice in urma campaniilor derulate.

In alte tari in care UNICEF este activ in strangerea de fonduri, procentul sumelor donate de persoanele fizice este dublu, adica de 80%.

UNICEF si-a inceput activitatea in Romania in 1991, iar pana in 2006 toti banii pentru dezvoltarea de proiecte in tara noastra au provenit din fonduri internationale. Practic, strangerea de fonduri pentru UNICEF Romania a inceput in 2006.

“La noi inca predomina donatiile companiilor si vrem sa dezvoltam o baza de donatori care sa ofere contributii lunare. Acum toate organizatiile care strang fonduri in Romania deruleaza campanii de strangere de fonduri punctuale, pentru anumite proiecte. In felul acesta organizatia nu are niciun fel de sustenabilitate si predictibilitate pentru perioade mai lungi. Dupa care va trebui sa faca o alta campanie. La fiecare inceput de an trebuie sa ne reinventam si sa o luam de la capat, sa facem un plan de campanii cu care sa strangem fondurile necesare. Nu stim 100% pe ce ne putem baza in 2013, pentru ca inca nu avem foarte multe astfel de donatii lunare”, afirma Despina Andrei.

Cum poti face donatii lunare catre UNICEF

Cei care vor sa faca donatii lunare pentru organizatie o pot face in doua moduri: prin optiunea “plati programate” daca sunt clienti ai BRD – Groupe Société Générale sau online, pe www.unicef.ro, indiferent de banca care a emis cardul.

Colaborarea dintre BRD si UNICEF a inceput in 2008, in prezent peste 4.000 de clienti ai bancii fac donatii lunare catre initiativele in beneficiul copiilor vulnerabili si marginalizati din Romania si din intreaga lume.

Citeste si:

Pe de alta parte, de cateva luni clientii altor banci decat BRD pot face donatii lunare prin card bancar pe site-ul www.unicef.ro. Platile sunt procesate de PayU, cel mai mare procesator de tranzactii online cu cardul de pe piata locala.

Si in anii anteriori UNICEF strangea fonduri online, insa donatiile nu erau unele programate, lunare. Acest mecanism de strangere de fonduri este disponibil in Romania din luna iulie 2012.

“Daca facem o campanie sau un eveniment, promovarea este mereu facuta pro bono, dar productia evenimentelor inseamna intre 5 si 15% din suma stransa”, spune managerul UNICEF.

Din bugetul de 3,5 milioane de dolari pe 2011 al UNICEF, cheltuielile administrative au reprezentat in jurul a 7% din suma.

Pentru UNICEF Romania lucreaza 20 angajati, toti aflandu-se in Bucuresti.

Afla mai multe despre activitatea UNICEF Romania in textul: Andrei, UNICEF: Avem nevoie de zeci de ani pentru ca actele de caritate sa fie vazute ca o normalitate in Romania

Andrei, UNICEF: Vedetele si companiile trebuie sa spuna cand ajuta

Andrei, UNICEF: Vedetele si companiile trebuie sa spuna cand ajuta

Sursa foto: Despina Andrei