Daca Guvernul britanic are de gand sa lanseze o campanie negativa prin care sa-i determine pe romani si bulgari sa nu mearga in Marea Britanie dupa ce vor fi eliminate restrictiile de munca la finalul acestui an, ar trebui sa isi si asume riscurile lansarii unei astfel de comunicari pentru ca acest lucru ar putea lovi ca un bumerang, a declarat Mihaela Radulescu, specialist senior in branding si fondator al agentiei de consultanta de branding personal Innerout.
Guvernul britanic planuieste sa lanseze o campanie negativa in Romania si Bulgaria prin care sa evidentieze dezavantajele vietii britanicilor pentru a-i determina pe cetatenii celor doua tari sa nu plece in Marea Britanie din 2014, dupa ce vor fi anulare restrictiile de munca impuse romanilor si bulgarilor.

"Va rugam nu veniti in Marea Britanie. Ploua, joburile sunt putine si prost platite", ar fi mesajul campaniei, scrie The Guardian in editia online. Acest plan figureaza intre alte optiuni, ca inasprirea accesului imigrantilor din Uniunea Europeana (UE) la servicii publice sau "deportarea" celor care nu gasesc un loc de munca intr-un termen de trei luni, potrivit publicatiei, conform Mediafax.

„Romania si Bulgaria au reusit un branding de tara nefericit din perspectiva calitatii cetatenilor care emigreaza. Pe de alta parte, Marea Britanie trebuie sa-si asume riscurile unei eventuale astfel de comunicari, care pot lovi ca un bumerang. In plus, cum inteleg ca inca mesajul n-a fost stabilit cu exactitate, poate nu e cazul sa ne grabim cu aprecierile: una este un mesaj negativ care sa spuna <<Nu veniti in Marea Britanie>> si cu totul alta este ca un mesaj sa spuna <<Bucurati-va de oportunitatile oferita de tarile voastre si ganditi-va de doua ori inainte de a emigra>>. Diferenta de idee, tonul in sine, ironia mascata sau frontala, abordarea discursiva, toate accestea fac discursul publicitar, care inca nu e definitivat”, explica Radulescu.

Pe de alta parte, daca un mesaj negativ, chiar agresiv si defaimator apare, el se situeaza deja la nivel de relatii diplomatice, la care poate, partile ar mai trebui sa lucreze.

„Credibilitatea unei tari poate incepe si cu diplomatia, dar se termina cu ceea ce tara respectiva a oferit ca imagine lumii de-a lungul timpului, adica cu brandul ei. Rezumand, asadar, problema este deocamdata una de branding de tara si poate de relatii diplomatice si, in ultimul rand, una de comunicare, atata timp cat inca mesajul publicitar nu a fost inca definitivat”, mai spune fondatoarea Innerout.

Parlamentarii conservatori au exercitat presiuni asupra premierului David Cameron pentru a bloca migratia dinspre Romania si Bulgaria dupa anularea restrictiilor impuse celor doua tari la sfarsitul acestui an. Ei doresc o actiune care sa asigure o "relaxare" a limitelor numarului de imigranti din cele doua state UE, cu respectarea legislatiei Uniunii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri