New York Times scrie ca, dupa ce a urmarit pe ascuns, studiindu-le miscarile cu scopul de a realiza o mai buna protectie in vederea blocarii hackerilor, a respins, impreuna cu experti in domeniul securitatii informatice, atacatorii si i-a impiedicat sa intre din nou in sistem.

Perioada in care au fost comise atacurile a coincis cu publicarea unei investigatii, la 25 octombrie, potrivit careia rude ale premierului chinez Wen Jiabao au acumulat o avere in valoare de cateva miliarde de dolari prin afaceri, precizeaza prestigiosul ziar.

Potrivit publicatiei, experti in domeniul securitatii informatice angajati de NYT sa detecteze si blocheze atacurile au strans probe potrivit carora hackeri chinezi, utilizand metode pe care unii consultanti le-au asociat cu cele uilizate de militari chinezi in trecut, au patruns in reteaua publicatiei.

Hackerii au spart conturile de e-mail ale lui David Barboza, seful biroului NYT din Shanghai, autorul materialelor despre rudele lui Wen, si lui Jim Yardley, seful Biroului pentru Asia al publicatiei, cu sediul in India, care a lucrat anterior ca sef al biroului din Beijing, precizeaza ziarul.

Citeste si:

"Experti din domeniul securitatii informatice nu au gasit dovezi asupra faptului ca e-mailuri sensibile sau fisiere legate de publicarea articolelor noastre despre familia Wen au fost accesate, descarcate sau copiate", a declarat Jill Abramson, redactorul-sef al NYT.

Hackerii au incercat sa ascunda sursa atacurilor patrunzand mai intai in computere apartinand unor universitati americane si efectuand atacuri prin acestea, potrivit unor experti din cadrul companiei Mandiant, angajata de NYT. Aceasta modalitate este similara "subterfugiilor" utilizate in cadrul altor atacuri pe care compania in domeniul securitatii informatice le-a depistat anterior dinspre China, potrivit publicatiei.

Hackerii au instalat programe de tip "malware" care le-au permis sa patrunda in orice computer din retea, iar potrivit expertilor in securitate informatica acestia au furat parolele fiecarui angajat in parte si le-au utilizat pentru a obtine acces la computerele persoanle ale unui numar de 53 de angajati, majoritatea din afara camerei stirilor, scrie NYT

Potrivit aceleiasi surse, expertii nu au gasit dovezi care sa arate ca intrusii au utilizat parolele furate pentru a cauta informatii ce nu au legatura cu matrialele scrise despre familia Wen. Pe de alta parte, nu au fost furate date ale clientilor, subliniaza publicatia, citand expertii.

Sursa foto: www.nytimes.com