De altfel, Libertatea si Cancan au fost intre primele zece locuri si in privinta audientei, Libertatea inregistrand in decembrie anul trecut circa 3,7 milioane de clienti unici, in timp ce Cancan a avut in jur de 2,7 milioane de unici.

Cele aproximativ 2.800 de site-uri de internet monitorizate de BRAT au atras anul trecut la rate card circa 156,3 milioane de euro, adica in jur de un sfert din cele 656 milioane de euro atrasein total in 2012 de presa scrisa, radio, online si OOH (panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare).

Datele de publicitate la rate card sunt foarte diferite de investitiile nete in publicitate, discounturile aplicate sumelor brute fiind unori si de 80- 90%. Practic, in functie de veniturile nete din advertising, topul poate arata diferit.

Citeste si:

Mai exact, anul trecut bugetele nete pentru publicitate online erau estimate sa ajunga la circa 41,2 milioane de euro, fata de 34,1 milioane de euro in 2011, conform estimarilor Hyperactive, una dintre cele mai mari agentii locale de marketing interactiv.

Din suma de 41,2 milioane de euro cheltuita pentru achizitia de media online, bugetele pentru display media (in special, bannere) erau evaluate la 22 de milioane de euro, iar cele pentru performance media, adica achizitia de publicitate prin Google, Facebook si Yahoo!, la 19,3 milioane de euro.

Intreaga piata de media buying (investitii in publicitate in televiziune, presa scrisa, internet, OOH si radio) a fost anul trecut de circa 300 de milioane de euro, aproximativ 63% din suma fiind investita in reclame pentru televiziune.