Cuvintele-cheie alese pentru a identifica reclamele afisate pe ecranele internautilor, pornind de la cautarile pe care acestia le efectueaza pe Google, dezvaluie existenta unor prejudecati rasiale, afirma autorii unui studiu publicat in Statele Unite, relateaza AFP, citat de Mediafax.
Latanya Sweeney, profesoara la Universitatea Harvard, a descoperit "discriminari importante din punct de vedere statistic", comparand reclamele afisate cu rezultatele acelor cautari efectuate pe motorul Google, intrucat acestea din urma vizeaza nume care sunt adeseori asociate cu persoane caucaziene sau cu persoane de culoare.

Reclamele care insotesc cautarile de pe Google ce vizeaza nume asociate cu persoane de culoare, precum "Ebony" sau "DeShawn", tind sa sugereze o activitate infractionala, asa cum indica de exemplu ofertele de verificare a cazierului unei persoane, spun autorii studiului.

Cautarile care vizeaza nume asociate mai degraba cu persoane caucaziene, precum "Jill" sau "Geoffrey", conduc la reclame considerate neutre.

Aceasta situatie "te face sa iti pui anumite intrebari, te face sa vrei sa stii daca tehnologia asociata reclamelor de pe Google dezvaluie prejudecatile rasiale existente in societate si, mai ales, daca tehnologiile din domeniul publicitatii si din domeniul cautarilor pe internet pot sa evolueze in viitor pentru a garanta impartialitatea rasiala", afirma Latanya Sweeney intr-un mesaj postat pe blogul ei.

Companiile care posteaza anunturi pe internet platesc anumite sume pentru ca reclamele lor sa fie afisate atunci cand anumite cuvinte sunt cautate pe Google, cu scopul de a-si identifica mai bine publicul-tinta.

Reprezentantii grupului Google sustin ca aceasta procedura este neutra din punct de vedere rasial si ca rezultatele afisate depind de deciziile luate de firmele de publicitate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri