Radulescu a fondat compania Innerout la finalul anului trecut, antreprenoarea avand 14 ani de experienta in publicitate si branding, in companii precum DDB, Mercury 360, GMP Advertising si Brandient.

„Am facut management de proiect, dar si al oamenilor din pozitia de client service director si senior brand consultant, iar toata formarea si educatia mea sunt umaniste. Brandingul personal a venit ca un pas firesc in acest drum profesional”, explica Mihaela Radulescu.

Cei interesati de branding personal sunt antreprenorii, avocatii, designerii, oamenii de media

De asemenea a observat ca era o nevoie pe piata, in special pentru antreprenorii din domenii creative si cu meserii liberale: avocati, designeri, arhitecti, bloggeri, oameni de media

„Necesitatea este aceea de a-si defini o promisiune de valoare in business din care sa faca o pozitionare si pe care sa o urmeze disciplinat in comunicare, astfel incat sa-si consolideze o buna reputatie in domeniul lui de expertiza. Brandingul personal este un instrument de management al unui business, in sensul in care buna reputatie a unui lider se transforma in capital pentru afacerea sa”.

In cei 14 ani in care a lucrat in publicitate si branding s-a ocupat de conturi precum Coca-Cola, Procter&Gamble, Bitdefender, SIVECO, Unilever, Henkel, SAB Miller, Nestle, L’Oreal, Peugeot sau eMag. Si, desi putea sa aleaga sa lanseze o companie de branding corporate, a ales una de branding personal, un domeniu inca destul de putin dezvoltat in Romania, despre care spune ca este un fel de „nisa a niselor”.

„Am practicat consultanta in brandingul corporate, de servicii sau de produs in cadrul Brandient, cu care colaborez in continuare. Am ales brandingul personal pentru ca, in primul rand, nevoia exista, iar solutiile existente tin mai degraba de PR. In al doilea rand, pentru ca am vrut sa creez o metodologie proprie, aflata la intersectia mai multor domenii si un instrumentar al meu cu care sa-mi fac treaba si sa produc rezultate in oameni. Managementul reputatiei este un domeniu complex, in care nu te poti distinge daca ai la indemana doar un retetar de promovare practicat de media pietei. Si mai ales nu poti construi nimic daca tratezi brandul personal ca unul de produs. Brandingul personal ca demers are totusi ceva unic, care scapa de fiecare data retetelor: si anume, el trebuie practicat... personal, adica adaptat la particularul unic al persoanei”, explica antreprenoarea.

Lucreaza cu Dan Petre, cofondator si managing partner al D&D Research

Mihaela Radulescu este unicul actionar al companiei, insa are un colaborator strategic: pe Dan Petre, cofondatorul companiei de cercetare D&D Research si unul dintre cei mai cunoscuti oameni de comunicare de pe piata locala. De asemenea, lucreaza cu mai multi specialisti pe partea de PR, digital, design, media.

Citeste si:

Fondatoarea Innerout nu a oferit detalii despre cifra de afaceri pe care o estimeaza pentru acest an. Ea are clienti atat pe proiect punctuale (pentru o luna, o luna si jumatate), dar si proiecte continue. In prezent lucreaza pentru trei clienti din zona de antreprenoriat si media. De altfel, antreprenorii si oamenii creativi sunt si clientii pe care ii targeteaza.

„Ma adresez antreprenoriatelor si meseriilor liberale, adica partii din clasa de mijloc, educate si doritoare de evolutie profesionala si personala. Aici este o nevoie reala, pentru care nu am facut cercetare cantitativa, insa care se confirma din nenumarate discutii cu parteneri, cunostinte, colegi de breasla. Aici puterea networkingului este imensa si cea mai buna reclama sunt recomandarile directe. Relatia este directa, bazata pe confidentialitate si profesionalism”, spune Mihaela Radulescu.

Exista deschidere pentru branding personal in Romania?

Brandingul personal se bazeaza pe autenticitate si de aceea serviciile pornesc de la o analiza a personalitatii clientului, prin instrumente de cercetare calitativa si interviuri. Aceasta analiza poate dura in jur de o luna, o luna si jumatate. Ulterior, serviciile continua cu pozitionare, scriere de discursuri, tactici si strategii de comunicare, consiliere de criza si de „refacere/reparare” a brandului, training pentru aparitii in public.

Exista insa deschidere pentru astfel de servicii, exista o piata de branding personal pe plan local?

„In Romania exista o piata pentru branding personal atata timp cat exista lideri, antreprenori si manageri care au afaceri de condus si care, prin fiecare decizie isi consolideaza o imagine publica. Nevoia de reputatie exista in orice economie bazata pe concurenta. In Romania, brandingul personal este mai degraba legat de show biz ca fabrica de vedete si este mai putin legat de business. Eu vad brandingul personal la intersectia dintre reputatia unui lider si credibilitatea afacerii lui. In Vest, brandingul personal este ceva mai copt, exista cativa oameni care au scris carti. Si acolo instrumentarul este in special de PR, iar cartile abunda de sfaturi si solutii dedicate managementului de cariera. Acolo brandingul personal este in mare parte o industrie a trainerilor care tin prelegeri despre succes de tipul self help, tips &tricks, how to”.