Daniel Enescu va fi speaker in cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online, unde va prezenta un studiu realizat de Daedalus Millward Brown despre piata de comert electronic din Romania.

Compania de cercetare a avut anul trecut o cifra de afaceri de 16 milioane de lei, mai mare cu 4% fata de anul anterior, acesta fiind cel de-al treilea an consecutiv de crestere pentru companie.

„Pentru anul acesta am prognozat o crestere de 7%, care in mare parte este deja acoperita de contractele noi pe care le-am facut cu clientii nostri”, explica Enescu.

Daedalus Millward Brown face parte din grupul Daedalus, care anul trecut a avut afaceri de 19 milioane de lei (4,26 mil. euro). Grupul mai include si companiile Eurodata Management, Visionwise Consulting si Daedalus New Media Research (care gestioneaza panelul Daedalus Online).

Numarul de angajati ramane constant. Incercam sa acoperim majorarea cifrei de afaceri prin cresterea productivitatii

Compania are 45 de angajati, iar in 2013 numarul de angajati va ramane aproximativ constant.

„Practic vom incerca sa acoperim majorarea cifrei de afaceri printr-o crestere a productivitatii. Experienta ultimilor ani ne-a aratat ca acest lucru este posibil: din 2009 pana in 2012 cifra de afaceri a crescut cu 28%, iar numarul de angajati a ramas aproape constant. Acest lucru a fost posibil datorita eficientizarii proceselor, a cresterii competentelor angajatilor si a utilizarii intensive a noilor tehnologii de culegere si prelucrare a datelor”, afirma managerul.

Segmentul de cercetare de piata este in jurul a aproximativ 30 de milioane de euro, conform unor date oferite de compania de cercetare Novel Research.

Cercetarea de piata, privilegiata dupa 2009

„Industria cercetarii de piata a fost oarecum privilegiata in perioada de dupa 2009. Cu exceptia anului 2009, aceasta a cunoscut cresteri - e drept, cu mai putin de 10% - in fiecare din ultimii trei ani. In randul clientilor exista o dinamica interesanta a bugetelor alocate cercetarii de piata: unii le scad dupa regula de trei simpla, adica proportional cu scaderea vanzarilor sau a profitului, iar altii le cresc tocmai pentru ca le-au scazut vanzarile si vor sa fie mai competitivi. Din acest joc in ultimii trei ani industria a iesit pe plus si ma astept ca si 2013 sa fie un an cu o usoara crestere”, spune Daniel Enescu.

In general companiile care investesc cel mai mult in cercetare sunt multinationalele, in special cele din cele mai competitive domenii, printre acestea numarandu-se segmentul de telecomunicatii, bunuri de larg consum, energie, banci.

Citeste si:

De altfel si Daedalus Millward Brown lucreaza mai ales cu multinationale. Clientii care genereaza cele mai venituri companiei de cercetare sunt cei din telecomunicatii, FMCG, retail si financiar-bancar.

Insa, recent, compania a inceput sa lucreze cu tot mai multe firme locale, potrivit lui Enescu.

Managerul adauga ca in ultima perioada „volatilitatea pietelor a crescut foarte mult” si ca economia este tot mai sensibila la deciziile politice.

Lanseaza un serviciu care iti arata emotiile celor care privesc o reclama

„Din aceasta perspectiva orizontul de previziune acurata a scazut foarte mult in ultimii ani. Daca inainte faceam prognoze pe trei ani de zile, in ultimii doi ani chiar si prognozele pe un an s-au dovedit a fi riscante. Criza ne-a invatat doua lucruri importante: primul este ca putem fi infinit mai eficienti decat ne-am fi inchipuit vreodata, inainte de 2009, iar al doilea este ca fara inovare nu ai cum sa cresti in astfel de perioade”, spune Enescu.

Astfel, compania va lansa anul acesta o noua tehnologie, denumita Affectiva, care se bazeaza pe analiza si interpretarea miscarilor micro-muschilor fetei si care ofera informatii despre emotiile unei persoane atunci cand vede o reclama.

„Romania este una din primele tari din Europa in care aceasta tehnologie va fi implementata de catre Millward Brown. Acesta nu e un caz unic, practic Romania a fost mereu un varf de lance pentru implementarea unor produse noi sau a unor tehnologii noi care apoi au fost extinse la nivel mondial”, mai spune seful Daedalus Millward Brown.

Printre cei mai mari jucatori pe piata locala de cercetare se numara GFK Romania, Daedalus Millward Brown, Ipsos Interactive Services, Nielsen, Cegedim sau Mercury Research.