Liliana Caimacan lucreaza de circa 10 ani in Unilever si de 15 ani in marketing. “Mi-am inceput cariera la Unilever South Central Europe acum mai bine de 10 ani, in departamentul de marketing, pe pozitia de marketing assistant pentru deodorante. Inca din timpul facultatii mi-am dorit sa lucrez int-o companie multinationala, unde activitatile de marketing aveau un rol foarte important”, povesteste Liliana Caimacan.

“Inca de la inceput, in Unilever am invatat ce inseamna lucrul in echipa. Apoi am aflat ce iti trebuie ca sa fii un bun project leader, cum sa conduci o echipa formata din oameni cu functii diferite, cum sa descoperi care sunt nevoile consumatorilor si cum poti raspunde acestor nevoi, cum sa dezvolti campanii integrate de marketing care sa raspunda in mod eficient asteptarilor consumatorilor din 8 tari din regiunea Balcanilor”, povesteste Liliana Caimacan.

Astfel, cu experienta de peste 4 ani (in marketing, certare de piata si vanzari) acumulata in alte companii (Sensiblu si KRKA Slovenia), Liliana Caimacan a ajuns in 2002 in Unilever. In 2010, ea a fost promovata la ca senior brand manager la Unilever Germania, iar anul trecut a fost numita european manager pentru brandurile pentru barbati in cadrul companiei.

Cum s-ar caracteriza ca manager?“Consider ca sunt un excelent profesionist care iubeste sa lucreze intr-o echipa la fel de profi. Am atins nivelul de maturitate in marketing, ceea ce imi permite sa acord mai mult din timpul meu consolidarii echipei cu care lucrez. Este important sa lucrez cu oameni motivati, care, in permanenta, cauta noi limite de depasit, oameni care isi exprima liber punctul de vedere si vor sa fie lideri. De asemenea, imi acord intotdeauna timp sa celebrez cu echipa rezultatele excelente pe care le obtinem sau sa invatam din greseli pentru a creste mereu”, spune Liliana Caimacan.

Evolutia profesionala a schimbat, in mod evident, si felul in care o zi de munca arata pentru specialistul roman.

“Cred ca marea diferenta intre ceea ce fac astazi si ceea ce faceam acum 8-9 ani este numarul de oameni cu care lucrez. Vorbesc despre echipe intregi din diverse functiuni si din diverse tari. Trebuie sa ascult si sa comunic mai mult, sa coordonez activitati si efectiv, sa execut mai putin. Ziua mea de lucru este definita de verbele “a gandi”, “a comunica”, iar la inceputul carierei trebuie “sa descoperi” si “sa faci”” povesteste Liliana Caimacan.

Citeste si:

Cum s-au schimbat calitatile pe care un om de marketing trebuie sa le aiba in ultimii 10-15 ani? Despre marketing se pot spune multe. Elementare sunt insa contactul permanent si feedback-ul consumatorilor, dar si abilitatea de “a citi cifre”, pe care sa le intelegi si sa poti extragi concluzii necesare dezvoltarii unei startegii de marketing. Astfel, chiar daca domeniul este unul in care lucrurile au evoluat mult, Caimacan spune ca regulile au ramas si in prezent aceleasi.

“Chiar daca instrumentele de lucru au evoluat, regulile au ramas in mare parte aceleasi ca si in urma cu 10 ani. Un bun marketer trebuie sa stie sa asculte si sa comunice, mai ales cu publicul tinta, cu care trebuie sa fie in contact permanent. Pasiunea pentru cifre, pe care le poate citi si intelege, din care poate extrage esentialul si le poate corela cu informatiile pe care le-a obtinut de la consumatori, este cu siguranta al doilea punct forte al oricarui marketer. Iar creativitatea si pragmatismul sunt ... “cireasa de pe tort”, pentru ca doar cu ajutorul lor se nasc campanii memorabile, care sa aduca rezultate extraordinare”, a spus Liliana Caimacan, care adauga “scopul unui marketer este sa creeze marci puternice si asta o poate face cu succes numai daca reuseste sa imbine calitatile de mai sus. Mai ai nevoie si de o mica doze de curaj pentru a fi cel care sparge gheata si a-i mobiliza pe cei din jur in directia dorita”.

Cum arata viitorul marketingului/ omul de marketing al viitorului? “Marketerul viitorului este axat pe dezvoltarea inteligentei emotionale, si pe capacitatea de a comunica la nivel emotional. Cred ca diferenta intre branduri se va face pe baza interactiunii emotionale cu consumatorii, iar o campanile de marketing puternica va fi si una “inteligenta” din punct de vedere emotional si empatic”, spune Caimacan.

Totusi, ca in orice profesie si in marketing exista puncte slabe. “Unul dintre ele este lipsa timpului dedicat vietii personale. Marketingul este o profesie care te solicita foarte mult, te pune in permanenta in contact cu oamenii si iti ofera zilnic noi experiente, iar asta limiteaza timpul de care dispui pentru alte activitati extraprofesionale”, marturiseste Caimacan.

Ce sfaturi ar da unui tanar la inceput de drum in marketing? "Marketingul pare genul de profesie la care se pricepe toata lumea. De aceea, primii pasi vor dificili pentru boboci. Este bine ca tinerii sa invete si sa experimenteze la inceput regulile si principiile de baza ale marketingului. Din pacate, atunci cand termini scoala, ceea ce stii este poate 20% din ceea ce vei avea nevoie pentru a avea rezultate excelente", spune Liliana Caimacan.